plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۶۸۱۳

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر عراق همزمان با اعزام نیرو به بغداد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق خواستار حفاظت از دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت بغداد شد. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای تفنگدار دریایی برای حفاظت از دیپلمات‌های آمریکایی وارد بغداد شده‌اند.
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با نخست‌وزیر عراق همزمان با اعزام نیرو به بغداد
به گزارش ایصال نیوز، به دنبال افزایش حضور معترضان در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و خروج دیپلمات‌ها، ترامپ در مورد امنیت جان پرسنل سفارت آمریکا با نخست وزیر عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش واشینگتن پست، براساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ و المهدی درباره "مسائل امنیتی منطقه" بحث کردند و ترامپ "بر لزوم حمایت از پرسنل و مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در عراق تأکید کرد. "

براساس این بیانیه، ترامپ که هم اکنون در تعطیلات آخرهفته در فلوریدا به سر می‌برد با حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد با مشاور امنیتی خود به گفت‌وگو پرداخت.

با تشدید اوضاع امنیتی سفارت آمریکا، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: نیروهای نظامی بیشتری برای حفاظت از دیپلمات‌ها به سفارت آمریکا در بغداد اعزام خواهند شد.

"برهم صالح" رییس جمهوری عراق سه‌شنبه شب خواستار متفرق شدن معترضان از مقابل سفارت آمریکا در بغداد شد.

صالح افزود: تعرض به مراکز دیپلماتیک خارجی در عراق، پیش از آن که ضربه زدن به کشور دیگری باشد، آسیب به خود عراق و حاکمیت آن است. دیگر مقامات عراقی نیز مخالفت خود را با هرگونه تعرض به سفارت آمریکا اعلام کردند.

از سوی دیگر، به گزارش تارنمای میلیتری تایمز، براساس بیانیه پنتاگون، تفنگداران دریایی آمریکا برای محافظت از دیپلماتها وارد سفارت آمریکا در بغداد شدند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تظاهرات در برابر سفارت این کشور در بغداد، کسی وارد محوطه این سفارت نشده و آمریکا برنامه‌ای برای تخلیه کارکنان سفارت ندارد.

ساعتی پیش نیز مقام‌های آمریکایی به رویترز گفته‌اند انتظار می‌رود دولت این کشور تفنگداران دریایی بیشتری را در سفارت آمریکا در بغداد مستقر کند.

حمله یکشنبه شب آمریکا به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز سه‌شنبه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما