plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۶۸۰۴

ترامپ: ایران مسئول سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد است

پس از تجمع هزاران عراق از حامیان حشدالشعبی و حزب الله عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد و حمله به ساختمان سفارت، ترامپ در توئیتی مسئولیت حمله به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را به گردن ایران انداخت.
ترامپ: ایران مسئول سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد است
به گزارش ایصال نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در روز سه شنبه در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند. علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور نیز قول داده اند.»

ترامپ گفت: «ایران را در سازماندهی حمله به سفارت آمریکا در بغداد دست دارد.»

هزاران عراقی معترض به حمله ارتش آمریکا به مقر حزب الله و حشدالشعبی عراق، امروز سه شنبه پس از برگزاری مراسم تشیع شهدای خود در بغداد با تجمع در مقابل سفارت آمریکا دروازه سفارت و دفتر نگهبانی آنرا به آتش کشیدند.

نخست‌وزیر عراق از معترضان مقابل سفارت آمریکا خواست تا فورا این مکان را ترک کنند و متخلفان را به اشد مجازات تهدید کرد.

«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق که امروز در جمع تشییع‌کنندگان پیکرهای شهدای تجاوز هوایی روز یکشنبه آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار حضور یافت، در جمع تحصن‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا سخنرانی کرد. وی ضمن محکوم کردن بمباران مقرهای الحشد‌الشعبی در استان الانبار، گفت: سفارت آمریکا در بغداد مکان حقیقی حمایت از گروه‌های جوکر و خرابکاران است.  

انتهای پیام/* 
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما