plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۲۲۲۳

دیدار سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق

سفیر آمریکا در بغداد امروز (دوشنبه) در بحبوحه حمله به کاروان نظامی آمریکا و اقدام مساله دار سفارت این کشور در زمینه آزمایش موشکی، با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و درباره مسائل دوجانبه گفت و گو کرد.
دیدار سفیر آمریکا با مشاور امنیت ملی عراق
به گزارش ایصال نیوز، دفتر مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد، در دیدار امروز (دوشنبه) «قاسم الاعرجی» با «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد روابط دوجانبه و راه های گسترش آن بررسی شد.

این دیدار در حالی صورت گرفته که رسانه های عراقی از حمله خمپاره ای به یک کاروان نظامی آمریکا در بزرگراهی در شهر بغداد منطقه اللطیفیة خبر دادند. گروه جدیدالتأسیس «یگان قاصم الجبارین» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در این دیدار که در دفتر الاعرجی در بغداد انجام شد، دو طرف «راه های گسترش همکاری های مشترک در همه عرصه ها و تقویت روابط رو به رشد عراق و آمریکا» را بررسی کردند.

سفیر آمریکا در این دیدار بر حمایت کشورش از عراق در عرصه های امنیتی و مبارزه با تروریسم و کمک به پشت سر گذاشتن چالش های کنونی تاکید کرد.

الاعرجی نیز گفت که «مرحله کنونی باید شاهد ثبات و آرامش بیشتر در منطقه و جهان باشد.»

در همین حال به رغم اعتراضات مقامات عراقی نسبت به اقدام وحشت آور سفارت آمریکا برای آزمایش موشک های جنگی طی تیرماه گذشته در بغداد، حالا بار دیگر صدای شدید آزمایش تجهیزات نظامی و شلیک موشک در داخل سفارت آمریکا در عراق، بعد از ظهر امروز (دوشنبه) جوی از وحشت را در مردم ایجاد کرده است.

دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق همچنین امروز در بیانیه دیگری از دیدار الاعرجی و «استفان هیکی»، سفیر انگلیس در بغداد خبر داد و نوشت که در این دیدار دو طرف روابط بغداد و لندن را بررسی کردند.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما