plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۶۰۸۹

تعطیلی مدارس تعدادی از شهرهای کشور به دلیل آلودگی هوا

مدارس اصفهان برای دومین روز پیاپی تعطیل است
با توجه به افزایش شاخص‌ آلایندگی هوا و تداوم آلودگی، مدارس سطوح مختلف تحصیلی طی اطلاعیه های جداگانه در استان های تهران، البرز، اصفهان و اراک امروز چهارشنبه ششم آذر تعطیل است بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه جدید از روز پنج شنبه از شدت آلودگی ها کاسته خواهد شد.
تعطیلی مدارس تعدادی از شهرهای کشور به دلیل آلودگی هوا
به گزارش ایصال نیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مهدهای کودک،‌ پیش دبستانی و مدارس ابتدایی تمامی شهرستان‌های استان تهران روز چهارشنبه تعطیل است.

«محمد تقی‌زاده» شامگاه سه‌شنبه افزود: با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا،‌ مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی سطح استان تهران در روز چهارشنبه (ششم آذرماه) در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

به گفته وی،‌ تصمیم تعطیلی مدارس ابتدایی استان تهران با توجه به افزایش شاخص‌ آلایندگی هوا در سطح استان اتخاذ شده است.

همچنین، کارگروه اضطرار و آلودگی هوای استان البرز ، تمام مدارس پنج شهرستان کرج ، ساوجبلاغ ، نظرآباد ، فردیس و اشتهارد در این استان را روز چهارشنبه به علت افزایش غلظت آلاینده ها تعطیل اعلام کرد.

بر اساس گزارش ها، در استان اصفهان برای دومین روز پیاپی، افزایش غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا، به وضعیت ناسالم برای عموم تبدیل شد و تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان، مدارس متوسطه اول و دوم اصفهان و ۱۰ شهر را در ششمین روز آذرماه به تعطیلی کشاند.

بر این اساس مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان و مدارس متوسطه اول و دوم در نواحی ششگانه شهر اصفهان و شهرهای زرین شهر، فولادشهر، باغبهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، پیر بکران، برخوار، مبارکه و سجزی در روز چهارشنبه ششم آذر ماه خبرداد و گفت: کنترل محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای دودزا، فاقد برگه معاینه فنی و اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

شیشه فروش با اعلام اینکه ۲۰ ایستگاه سنجش آلاینده های سازمان محیط زیست در اصفهان فعال است و وضعیت هوا به اطلاع شهروندان رسیده می شود، تصریح کرد: میانگین آلاینده ها در روزهای آینده هم در وضعیت ناسالم خواهد بود و بنابراین ورزش درفضای باز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بر اساس گزارش ایسنا، در استان اراک نیز مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: به علت سکون هوا و پدیده وارونگی چهارشنبه مدارس تمامی دوره های تحصیلی شهری و روستایی اراک در نوبت صبح تعطیل است.

مجید یوسفی اظهار کرد: بر اساس اطلاع ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به علت سکون هوا و پدیده وارونگی، مدارس تمامی دوره های تحصیلی شهری و روستایی اراک در نوبت صبح تعطیل است.

وی افزود: با هماهنگی هایی که با اداره کل بهزیستی استان صورت گرفته مراکز آموزشی- توان بخشی روزانه بهزیستی هم در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما