plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۸۴۰
وزارت امور خارجه سوریه:

رفتار خصمانه ترکیه نمی تواند مانع آزادی «خان شیخون» شود

عزم ارتش عربی سوریه برای تعقیب تروریست‌ها
صبح امروز دوشنبه تجهیزات زرهی ترکیه همراه با مهمات که با عبور از مرز وارد خاک سوریه شده بود در نزدیکی شهر خان شیخون در ادلب سوریه توسط جنگنده های سوریه بمباران شد. وزارت امور خارجه سوریه اقدام خصمانه ترکیه در کمک به تروریست های شکست خورده “جبهه النصره” را محکوم کرد
رفتار خصمانه ترکیه نمی تواند مانع آزادی «خان شیخون» شود
به گزارش ایصال نیوز، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: «تجهیزات زرهی ترکیه همراه با مهمات از مرزها عبور کرده و وارد شهر خان شیخون در ادلب شده است تا به تروریست‌های شکست خورده جبهه النصره کمک کند و این خود حمایت نامحدود ترکیه از گروه‌های تروریستی را اثبات می‌کند».
این منبع افزود: «سوریه این دخالت آشکار ترکیه را محکوم کرده و دولت ترکیه را مسئول کامل پیامدهای نقض آشکار حاکمیت و وتمامیت و سلامت ارضی کشور و نیز نقض قوانین بین‌المللی می‌داند».
وی در پایان گفت: «رفتار خصمانه رژيم ترکیه به هیچ شکلی نمی‌تواند بر عزم و اراده ارتش عربی سوریه برای ادامه تعقیب بقایای تروریست‌ها در خان شیخون و مناطق دیگر تا آزادسازی کامل کشور از چنگال تروریسم تأثیر بگذارد».
خبرگزاری روسیا الیوم در خبری فوری امروز دوشنبه اعلام کرد، یک کاروان نظامی ترکیه که شامل ۲۵ خودروی زرهی و کامیون حامل تجهیزات نظامی بود، به سمت خان شیخون در حرکت بود که جنگنده بمب افکن هایی ارتش سوریه با بمباران این کاوران مانع ادامه حرکت آنان به سوی خان شیخون شدند.
 ارتش سوریه از سه ماه پیش عملیات ورود به جنوب استان ادلب و شمال استان حماه را آغاز کرد، در این میان چندین مرتبه با میانجی گری برخی طرف ها آتش بس اعلام شد اما تروریست های جبهه النصره آشکارا آن را نقض کردند و عزم ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب بیش از پیش جزم شد.
گفتنی است، نیروهای ارتش سوریه از شب گذشته وارد بخش های شمالی شهر خان شیخون شده اند و تروریست ها اکنون در حال فرار به سمت مرزهای ترکیه هستند.
خان شیخون، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور است.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : سانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما