plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۷۶۱۳
افزایش درگیری نظامی بین ترکیه و سوریه

حمله جنگنده‌های سوریه به کاروان نظامی ترکیه در حومه حلب

جنگنده‌های ارتش سوریه شامگاه دوشنبه یک کاروان نظامی ارتش ترکیه را در حومه غربی استان حلب سوریه هدف قرار دادند.
حمله جنگنده‌های سوریه به کاروان نظامی ترکیه در حومه حلب
به گزارش ایصال نیوز، یک کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از چندین خودروی نظامی، در نزدیکی شهر «الاتارب» واقع در حومه غربی حلب هدف حملات هوایی ارتش سوریه قرار گرفت. در همین ارتباط، مرکز هماهنگی گروه‌های مسلح در سوریه گزارش داد که جنگنده‌های سوری دوشنبه شب یک کاروان نظامی ترکیه را هدف قرار دادند که در پی آن، تعدادی از نیروهای ترکیه‎ای زخمی شدند.

ارتش سوریه روز دوشنبه نیز در پاسخ به حملات ارتش ترکیه به مواضعش در ادلب، پایگاه ارتش ترکیه را در منطقه «تفتناز» ادلب هدف قرار داد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای مدعی شده بود که در حمله ارتش سوریه به تفتناز، پنچ نفر از سربازان ترکیه‌ای کشته و تعدادی زخمی شده اند. این در حالی است که وزارت دفاع سوریه تاکنون حملات ارتش به مواضع نظامی ترکیه را رد یا تأیید نکرده است.

گفتنی است به دنبال پیروزی های گسترده ارتش سوریه که با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و نیروهای هم‌پیمان سوریه، در استان حلب و ادلب بدست آورده است، ارتش ترکیه به بهانه ایجاد منطقه امن و مقابله با تروریسم، مناطقی از ادلب را اشغال کرده است. در دو روز اخیر و پس از تهدیدهای لفظی اردوغان علیه سوریه، ارتش ترکیه حملات توپخانه ای را بر ضد نظامیان سوریه انجام داده بود که ارتش سوریه نیز به مقابله پرداخت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما