plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۶۲۶۳
افزایش انفجارات در سوریه

انفجار در مسیر کاروان نظامی ترکیه در حلب سوریه

17 کشته و زخمی حاصل انفجار خودروی بمب گذاری شده
یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر حرکت کاروان نظامیان ترکیه در جرابلس حلب منفجر شد که در پی آن، پنج نظامی ترکیه‌ای کشته شدند. همچنین در انفجار دیگری، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از کشته شدن 10 نفر از شهروندان سوری از جمله 8 کودک در حمله خمپاره‌ای‌ و راکتی تروریست‌ها به حلب خبر داد.
انفجار در مسیر کاروان نظامی ترکیه در حلب سوریه
به گزارش ایصال نیوز، یک خودروی بمب‌گذاری شده شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در استان حلب سوریه منفجر شد که در جریان آن یک کاروان نظامی ترکیه هدف قرار گرفت. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد که هنگام عبور یک کاروان نظامی ترکیه، این خودرو در شهر جرابلس واقع در شرق استان حلب منفجر شد.

براساس گزارش سانا، در پی این انفجار دست کم پنج سرباز ترکیه‌ای کشته و 12 سرباز دیگر نیز زخمی شدند. این کاروان نظامی ترکیه قصد داشت به سمت پایگاه «البلدق» واقع در شرق جرابلس برود. منابع محلی خبر دادند که افراد زخمی بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و بالگردهای ترکیه‌ای نیز در حال گشت‌زنی در منطقه بودند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری معارض «الدرر» گزارش داد که این برای نخستین بار بود که نظامیان ترکیه‌ای در این منطقه هدف حمله قرار گرفتند. گفته می شود احتمالا شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در پس این انفجار قرار دارند.

این پایگاه در توضیح جزئیات انفجار مذکور، خبر داد، حمله به نظامیان ترکیه از طریق بمب‌گذاری خودرو «هیوندای-ون» بوده است. این خودرو در کنار جاده پارک شده بود و یکی از لاستیک‌ها نیز درآورده شده بود تا کسی به این خودرو شک نکند و همه فکر کنند که این خودرو، خراب شده است.

وی تصریح کرد، هنگامی که کاروان نظامی ترکیه در حال عبور بود، این خودرو، از دور منفجر شد و چندین نفر از نظامیان ترکیه زخمی شدند و به بیمارستانهای وابسته به این کشور انتقال یافتند.

این در حالی است که ترکیه به همراه تروریستهای همپیمان خود در جریان عملیات اخیر خود موسوم به «چشمه صلح» بخش‌های شمالی خاک سوریه را اشغال کرد.

همچنین به گزارش اسپوتنیک در حادثه انفجار دیگری، عناصر تروریستی چهارشنبه شب با انجام حملات خمپاره‌ای و راکتی به ورزشگاهی در حلب، شماری از شهروندان سوری را کشتند.

«یوری بورنکوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: عناصر مسلح این ورزشگاه را که در شهر تل رفعت استان حلب واقع است، هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ‌10 نفر کشته و 13 نفر زخمی شدند. 

انتهای پیام/*
۵
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما