plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۶۳۸۹
در نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام شد

ذخیره‌سازی اقلام پروتیینی و میوه برای ایام ماه مبارک رمضان و عید در استان تهران

۶ هزار هکتار از باغات استان تهران شناسنامه‌دار شدند
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: ذخیره‌سازی و تامین اقلام پروتیینی و میوه برای ایام مبارک ماه رمضان و عید در حال انجام است و نگرانی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداریم.
ذخیره‌سازی اقلام پروتیینی و میوه برای ایام ماه مبارک رمضان و عید در استان تهران
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، جبرئیل برادری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره ذخیره‌سازی اقلام پروتیینی و میوه شب عید افزود: امسال هم تولید و هم ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به خوبی در حال انجام است و اجازه نمی‌دهیم در مناسبت‌های پیش رو در ماه مبارک رمضان و ایام عید در بازار التهاب ایجاد شود.

وی در مورد گوشت مرغ گفت: جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته از ۱۴۷ میلیون قطعه هم عبور کرد و تولید ماهانه گوشت مرغ در کشور بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن است.

برادری نیاز روزانه گوشت مرغ در استان تهران را نزدیک به ۱۵۰۰ تن عنوان و اذعان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز استان تهران در این ایام، از استان‌هایی که مازاد تولید دارند گوشت خریداری و منجمد می‌کند تا در صورت نیاز و به منظور تنظیم بازار عرضه کند.

وی افزود: ما به دنبال افزایش ضریب خودکفایی در تولید گوشت مرغ هستیم و در این راستا سال گذشته ۱۱ واحد مرغداری غیرفعال را فعال کردیم.

برادری درباره گوشت قرمز نیز تصریح کرد: در زمینه تامین گوشت قرمز دام سنگین مشکلی نداریم، اما برای گوشت قرمز گوسفندی، روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن گوشت وارداتی در استان تهران داریم.

وی در مورد میوه شب عید نیز گفت: برای ایام عید ۵ هزار تن ذخیره‌سازی پرتقال و سیب برای شهر تهران و شهرری پیش‌بینی شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: برای شهرهای استان تهران نیز سازمان مرکزی تعاون روستایی میزان مناسبی پرتقال و سیب ذخیره‌سازی کرده که با قیمت مصوب در اسفند ماه عرضه می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی درهمین حال اظهار داشت: امسال میوه شب عید با اعتبارات بخش خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود و در تهران توزیع با محوریت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری و نظارت سازمان جهادکشاورزی و در شهرستان‌های استان تهران توزیع با محوریت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران صورت می‌گیرد.

برادری افزود: علاوه بر این کالاهای اساسی همچون شکر، برنج و خرما نیز ذخیره‌سازی شده و تدبیر لازم صورت گرفته است.

وی درباره شناسنامه‌دار کردن باغات استان تهران اعلام کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار هکتار از باغات این استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ما باید به سمت هوشمندسازی و تولید محصول سالم پیش برویم و شناسنامه‌دار کردن باغات نیز در این راستا است و مشخص می‌کند کدام محصول در کجا و توسط کدام باغدار تولید شده است.

وی در مورد گلخانه‌های استان تهران نیز اظهار داشت: سطح گلخانه‌های این استان به ۵ هزار هکتار رسیده و سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات کشاورزی از این محل تولید می‌شود.

برادری درباره صدور کد QR برای گلخانه‌های این استان اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم ۵ هزار هکتار از واحدهای گلخانه‌ای را زیر پوشش کد QR ببریم.

وی اضافه کرد: اکثر گلخانه‌هایی که محصولات صادراتی تولید می‌کنند دارای کد QR هستند و اولویت ما نیز با محصولات گلخانه‌ای صادراتی است.

برادری با اشاره به این که ۵۰ درصد گلخانه‌های استان تهران دارای کد QR هستند، تاکید کرد: گلخانه‌ها باید الزامات این کد را داشته باشند و بدون آن نمی‌توان صادرات انجام داد.

وی درباره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی نیز گفت: تاکنون ۱۷ هزار هکتار کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان تهران شناسایی شده است که در ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار آن تغییر کاربری قدغن شده و مابقی برای رسیدگی به دادگاه معرفی شده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ما بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی را هوشمند کرده‌ایم و تلاش ما پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی است.

وی سنددار کردن اراضی را از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و ابراز داشت: در دولت سیزدهم، سنددار کردن اراضی کشاورزی شتاب گرفته و در استان تهران از ۱۹۰ هزار هکتار اراضی بیش از ۱۰۳ هزار هکتار دارای سند شده‌اند.

برادری گفت: استان تهران جایگاه نخست را در سنددار کردن اراضی کشاورزی دارد.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی و تغییرات اقلیمی اظهار داشت: در این راستا ۹۰ درصد اراضی کشاورزی که قابلیت داشتند به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

برادری انتقال آب با لوله به سر مزارع در سطح ۲۸۰۰ هکتار، احیا و بازسازی ۱۵۲ رشته قنات و احداث استخر ذخیره آب را از جمله اقدامات در اراضی کشاورزی استان تهران برای مقابله با کم‌آبی و تغییرات اقلیمی برشمرد.جهاد کشاورزی

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما