plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
کد مطلب : ۳۶۰۱۴

سنتکام از گسترده ترین عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ خبر داد

ارتش یمن یک کشتی آمریکایی را هدف حملات متعدد پهپادی و موشکی قرار داد
ارتش آمریکا مدعی شد با 24 عملیات همزمان ارتش یمن شامل حملات پهپادی و موشک های کروز و بالستیک در جنوب دریای سرخ مقابله کرده است. نیروهای یمنی اعلام کردند یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف حملات پهپادی و موشکی متعدد قرار داده اند.
سنتکام از گسترده ترین عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ خبر داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در همین زمیه فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش یمن با استفاده از موشک های کروز و بالستیک و پهپاد عملیات گسترده ای را در جنوب دریای سرخ انحام داده است.

الجزیره نیز گزارش داد سنتکام اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده، اما مدعی شد که همه 24 هدف شلیک شده از جمله 18 پهپاد را رهگیری و سرنگون کرده است.

از سوی دیگر سازمان تجارت دریایی انگلیس (UKMTO) نیز بامداد امروز اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در دریای سرخ دریافت کرده است.

این نهاد انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس خاطرنشان کرد، گزارش‌هایی درباره وقوع یک حادثه در فاصله حدود ۵۰ مایل دریایی غرب بندر الحدیده (یمن) دریافت کرده‌ایم و گزارش‌ها حاکی از فعالیت پهپادها و پاسخ نیروهای ائتلاف به آنهاست.

انتشار این اخبار در حالی است که تلویزیون المسیره یمن وابسته به انصارالله به نقل از ارتش یمن اعلام کرد این حملات با چندین فروند پهپاد و موشک کروز به سمت یک کشتی آمریکایی مرتبط با رژیم صهیونیستی به عنوان گام اولیه در این سطح بوده است.

 در همین حال سازمان تجارت دریایی انگلیس به کشتی‌ها توصیه کرد که در هنگام تردد در منطقه «احتیاط» کرده و «هرگونه فعالیت مشکوکی» را به این نهاد گزارش کنند.

ارتش یمن اعلام کرده است که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی را در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و همچنین کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که به اختارهای نیروهای یمنی توجه نکنند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

ارتش یمن تاکید کرده تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم و ممنوعیت تردد کشتی های تجاری به سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما