plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۴۱۶۵

رزمایش مشترک نظامیان عربستان و آمریکا برای مقابله با پهپادها

ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) دیروز پنجشنبه از اجرای رزمایش مشترک با نیروهای سعودی برای مقابله با پهپادها خبر داد.
رزمایش مشترک نظامیان عربستان و آمریکا برای مقابله با پهپادها
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از شبکه المسیره، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در وب‌سایت ایکس منتشر کرد، گفت: رزمایش «شن‌های سرخ ۲» پیشرفت‌های دو کشور در جهت شکست پهپادها را نشان می‌دهد که تهدیدی از سوی دشمنان است.

فرماندهی مرکزی آمریکا توضیح داد که این رزمایش اوج ماه‌ها نمونه‌سازی سریع و توسعه مستمر بر اساس آنچه در رزمایش قبلی به دست آمد، را نشان می‌دهد.

این فرماندهی همچنین گفت که تمرین جدید شامل آزمایش مکرر ۹ سامانه است که از تکنیک‌های جنبشی و غیر جنبشی مختلف برای نابودی یا از کار انداختن سامانه‌های پهپادها استفاده می‌کنند.

در بیانیه آمریکا آمده است که فرماندهان لشکر «ماموریت مرکزی ۳۹» وابسته به ارتش آمریکا مرحله آموزشی مهمات جنگی را در رزمایش «شن‌های سرخ ۲» رهبری کردند و این لشکر - با مشارکت همتایان سعودی خود - با مبتکران نظامی و تجاری برای آزمایش قابلیت‌های امیدوارکننده با هدف مقابله با سیستم‌های پهپادها همکاری کرد.

ژنرال مایکل کورلا، فرمانده سنتکام تأکید کرد که تهدید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) واقعی است. کورلا گفت: این رزمایش نشان دهنده گامی مهم نه تنها در شکست دادن تهدید پهپادها، بلکه در نشان دادن پایبندی مشترک نیروهای سعودی و آمریکایی به «امنیت منطقه» است.

فرمانده نظامی آمریکایی افزود: رزمایش‌های آتی به موفقیت‌ها و دانش به دست آمده از رزمایش‌های قبلی بستگی دارند، زیرا دو طرف به همکاری خود برای غلبه بر چالش‌های نظامی دشوار ادامه خواهند داد.

وزارت دفاع عربستان نیز گزارش داد که رزمایش مشترک «شن‌های سرخ ۲» در چارچوب تمرین‌های نظامی برنامه ریزی شده توسط نیروهای مسلح با همتایان خود در فرماندهی مرکزی آمریکا انجام شد.

وزارت دفاع عربستان همچنین از طریق حساب کاربری خود در «ایکس»، ویدیویی از رزمایش مشترک با نیروهای آمریکایی را منتشر کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما