plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۹۱۷
تداوم جنجال رسانه ای و تنش زایی عربستان

موافقت عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس با گسترش استقرار نیروهای آمریکایی

این موافقت پس از درخواست آمریکا و هدف از آن مقابله با حمله احتمالی ایران عنوان شده است.
کشور بحرین را باید از جمله کشورهایی عربی به شمار آورد که مهمترین پایگاه‌های نظامی آمریکا از جمله پایگاه نظامی الجفیره در آن قرار دارد، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این پایگاه مستقر است. ارتش آمریکا همچنین در عربستان، کویت، امارات، قطر و عمان دارای پایگاههای مهم نظامی و لوجستیکی می باشد.مقر نظامی فرماندهی دریایی آمریکا در بحرین و مقر نظامی فرماندهی مرکزی آمریکا(سنتکام) در قطر میباشد
موافقت عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس با گسترش استقرار نیروهای آمریکایی
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیره، منابع خبری عربستان سعودی اعلام کردند که عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس موافقت خود را با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها اعلام کردند.
 عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس این موافقت را در چارچوب قراردادهای منعقده بین خود و آمریکا عنوان کرده اند و اعتراف کردند که این موافقت پس از درخواست آمریکا برای استقرار گسترده تر نیروها و ناوگان نظامی آمریکا در آب‌های خلیج فارس و در بخشی از خاک این کشورها بوده است و هدف از آن مقابله با هرگونه تنش و هجوم احتمالی ایران است.
همچنین الجزیره گزارش داد، رسانه های خبری آمریکایی اعلام کردند که اخیرا جلسه مشترک نظامی در مقر فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در بحرین با شرکت فرماندهان و مقامات ارشد نیروی دریایی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شده است. در این نشست بر همکاری همه جانبه و مشترک اعضاء و لزوم حفظ هماهنگی و تامین امنیت پایگاههای منطقه با توجه به افزایش تنش بین ایران و آمریکا تاکید شده است.
انتهای پیام/*
۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما