plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۸۴۵

دیدار فرمانده«سنتکام» با مقامات بحرین و قطر

فرماندهی «سنتکام» از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی در خلیج فارس به رهبری امریکا، قدردانی و اعلام کرد که منتظر پیوستن دیگر کشورها به این ائتلاف است. فرمانده نیروهای مرکزی ایالات متحده آمریکا قبل از بحرین، دیروز در دوحه با معاون امیر قطر نیز دیدار کرده بود.
دیدار فرمانده«سنتکام» با مقامات بحرین و قطر
به گزارش ایصال نیوز، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا از پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در خلیج فارس قدردانی و اعلام کرد که منتظر همکاری با دیگر کشورها برای تامین امنیت دریانودری در این منطقه هستیم. سنتکام همچنین اضافه کرد که حمله به کشتی‌ها در تنگه هرمز مشکلی بین‌المللی بوده که راه حلی بین‌المللی نیاز دارد.
روز گذشته ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین دیدار کرد.
همچنین به گزارش آناتولی، ژنرال کنت اف مکنزی فرمانده نیروهای مرکزی ایالات متحده آمریکا و هئیت همراهش قبل از بحرین، دیروز در دوحه با معاون امیر قطر ،شیخ عبدالله بن حمد آل ثانی، دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین در این دیدار در ارتباط با روابط استراتژیک نظامی و دفاعی بین دو کشور و تحولات اخیر منطقه بحث و رایزنی کردند. در این دیدار همچنین ژنرال مکنزی، قطر را به پیوستن به ائتلاف امنیت دریایی خلیج فارس ترغیب کرد.
گفتنی است، سنتکام CENTCOM؛ نام یکی از شش ستاد فرماندهی کل ارتش ایالات متحده آمریکا است. اين ستاد، فرماندهی نیروهای آمریکایی در بيش از 20 کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی را بر عهده دارد. 
مرکز نیروهای هوایی سنتکام و بزرگترین محل استقرار هواپیماهای نظامی آمریکا، پایگاه هوایی العدید در دوحه قطر است.
انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما