plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۵۴۹۸
تداوم دشمنی‌های آمریکا علیه ملّت ایران

25 شرکت، نهاد و فرد مرتبط با ایران تحریم شدند

همراهی تأسف بار بعضی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس
در ادامه اقدامات خصمانه حداکثری ترامپ علیه ایران ، آمریکا و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز چهار شنبه، 25 شرکت، نهاد و فرد مرتبط با ایران را تحریم کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و حزب‌الله با همکاری شش کشور عربی منطقه خبر داد.
25 شرکت، نهاد و فرد مرتبط با ایران تحریم شدند
به گزارش ایصال نیوز، آمریکا و شش کشور حوزه خلیج فارس، 21 شرکت و نهاد و 4 فرد مرتبط با سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان را در فهرست (ادعایی) تروریستی ائتلاف «مرکز مقابله مالی با تروریسم» قرار دادند. بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز از این پس تحریم‌های آمریکا در مورد 25 نهاد، شرکت، بانک و فرد مرتبط با سپاه پاسداران و حزب الله را اجرا خواهند کرد.
بر این اساس بانک مهر و بانک ملت ایران نیز در این فهرست (ادعایی) تروریستی قرار دارند. وزارت خارجه کویت اعلام کرده که فهرست جدید بر اساس پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای سازمان ملل متحد اتخاذ شده است.
گفتنی است مرکز مقابله مالی با تروریسم (تی‌اف‌تی‌سی) در می سال 2017 توسط کشورهای آمریکا، بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی تاسیس شده است. تصمیم اخیر چهارمین فهرست تروریستی این ائتلاف است.
از سوی دیگر به گزارش تسنیم، وزرات خزانه‌داری آمریکا در بیانیه ای مدعی شده است که 21 مورد از اهداف تحریم‌شده (اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی) با بنیاد تعاون بسیج مرتبط بوده‌اند و به تأمین منافع بانک‌ها و صنایع ایران در خاورمیانه و اروپا کمک می‌کرده‌اند. همچنین چهار شخص حقیقی نیز که از آنها به‌عنوان افراد وابسته به حزب‌الله لبنان نام برده شده، به‌دلیل آنچه دست داشتن آنها در فعالیت‌های عملیاتی، اطلاعاتی و مالی حزب‌الله در عراق خوانده شده، هدف تحریم قرار گرفته‌اند.
امریکا با در نظر گرفتن راهبرد فشار بی سابقه اقتصادی از طریق فعالسازی مکانیسم های تحریمی، حاکمیت تمامی قواعد و قوانین بین الملل را زیر سوال برده و حقوق ملّت ایران را تضییع کرده است.  
انتهای پیام/*
۴
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما