plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۳۵۳۲۱

آغاز بهره برداری رسمی از متروی پرند تهران با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور با طی مسیر ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
آغاز بهره برداری رسمی از متروی پرند تهران با حضور رئیس جمهور
به گزارش سرویس استان تهران ایصال نیوز، سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز پنجشنبه به منظور بهره‌برداری از دو طرح عمرانی دولت مردمی وارد شهرستان رباط کریم شده است، با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند با قطار شهری، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.

این طرح که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد.

خط متروی پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.

مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما قطعه دوم پروژه متروی پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.

رئیس جمهور آذر سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم، از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. دکتر رئیسی همچنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هر چه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.

ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.

پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.

رئیس‎ جمهور: پیشرفت‌های امروز کشور نتیجه مقاومت مردم است
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در آیین افتتاح «ایستگاه مترو شهر جدید پرند» با اشاره به سفر آذرماه سال گذشته دولت به شهرستان رباط‌کریم و وعده تکمیل این ایستگاه و خطوط مواصلاتی آن در مدت یکسال، از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌الوعد بودن دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل تردد مردم را یکی از ضرورت‌های توسعه‌یافتگی دانست و گفت: امروز دولت، وزارت راه، شهرداری و همه دستگاه‌های دیگر دنبال تسهیل زندگی مردم و رفع موانع و مشکلات هستند و گزارش شهردار محترم تهران درباره اقدامات این دستگاه برای توسعه مترو و امکانات حمل و نقل عمومی نیز جای قدردانی دارد.

رئیسی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی جزو سیاست‌ها و دستور کار‌های اصلی دولت مردمی است، افزود: دولت با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌ها دست از تلاش برای توسعه کشور برنداشته و مصمم هستیم حرکت قطار پیشرفت کشور سرعت گرفته و تداوم یابد. دشمن تلاش می‌کند پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود، اما در برابر ملتی با اراده که عزم خود را برای پیشرفت جزم کرده موفق نخواهد شد.

رئیس‎ جمهور با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته ایشان با بسیجیان و تاکید بر حضور در همه عرصه‌ها با روحیه بسیجی و جهادی، اظهار کرد: باید از همه کسانی که در هر دوره‌ای در مسیر پیشرفت کشور تلاش کرده‌اند، قدردانی کرد، اما جای این سوال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد!

رئیسی با بیان اینکه امروز برای قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه که با روحیه جهادی و بسیجی آن را در کوتاه‌ترین زمان و حتی فراتر از وعده‌ای که داده شده بود، تکمیل کردند، به اینجا آمده‌ام، تصریح کرد: کار‌های بسیاری برای پیشرفت کشور شده، اما کار‌های بسیاری نیز باقی مانده و نباید در مسیر خسته و ناامید شویم.

رئیس‎ جمهور در ادامه با بیان اینکه آنچه امروز در فلسطین می‌بینیم نمایش اقتدار و عزت مردمی مقاوم و صبور است که مقاومت آن‌ها دشمن را مستأصل و درمانده کرده است، خاطرنشان کرد: کشتن زنان و کودکان از یکسو نشانه درماندگی در مقابل مجاهدان مقاومت است و از سوی دیگر باعث ایجاد تنفری عمیق و گسترده از رژیمی شده که در مقابل چشم جهانیان بیش از ۵ هزار کودک مظلوم، بی‌دفاع و بی‌گناه را به شهادت رسانده است.

رئیسی مقاومت ملت ایران در مقابل فشار‌های دشمن را نیز ستودنی توصیف و تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه مقاومت ملت ایران است؛ این پیشرفت‌ها نتیجه برکت خداوند به کار و تلاش‌های صورت گرفته با روحیه بسیجی و جهادی است.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از روحیه همدلی و هماهنگی که امروز در میان بخش‌های مختلف وجود دارد، گفت: امروز بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف به جای درگیر شدن به حاشیه‌ها تمام توان خود را صرف تلاش برای سازندگی کشور، خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کرده‌اند و این بسیار ارزش دارد؛ در دولت تصمیم گرفته‌ایم که هرگز دچار حاشیه‌ها نشویم و بر این عزم استوار هستیم.

 انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما