plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۴۰۷۳

واشنگتن: اقتصاد چین در حال کندشدن است

«جینا ریموندو» وزیر بازرگانی آمریکا به پکن هشدار داد که شرکت‌های آمریکایی مستحق یک محیط قابل پیش‌بینی و زمین بازی برابر با همتایان چینی خود هستند.
واشنگتن: اقتصاد چین در حال کندشدن است
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، رایموندو که به تازگی از سفر به چین بازگشته، در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که شوق زیادی بین مشاغل آمریکایی وجود دارد که روابط دو کشور را به نتیجه برسانند و با وجود اینکه برخی اقدامات دولت چین مثبت هستند اما وضعیت در زمین باید با اظهارات کلامی مطابقت داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چین و آمریکا به‌عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان در گذشته بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر بودند، اما واشنگتن اکنون با کشورهای همسایه یعنی کانادا و مکزیک تجارت بیشتری دارد و پکن نیز با کشورهای جنوب شرق آسیا.

ریموندو با ادعای اینکه چین در حال دشوار کردن وضعیت برای مشاغل آمریکایی است، اظهار داشت: «من با چین کاملاً صریح بودم که صبر در بین کسب‌وکارهای ما در حال کم شدن است. آنها به یک محیط قابل پیش‌بینی و یک زمین بازی مساوی نیاز دارند و سزاوار آن هستند. امیدواریم چین به این پیام توجه کند تا بتوانیم یک رابطه تجاری رو به رشد و پایدار داشته باشیم».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه شرکت‌های آمریکایی با چالش‌های جدیدی از جمله جریمه‌های سنگین غیرقابل توضیح، هجوم به دفاتر خود و تغییرات در قانون ضد جاسوسی مواجه شده‌اند، توضیح داد: «من در تمام گفتگوهایم با همتایان چینی خود بسیار واضح، مستقیم و محکم بودم».

وزیر بازرگانی آمریکا همچنین گفت که قبل از سفر به چین، به مقامات پکن گفته بود که ایمیلش هک شده اما آنها گفتند که از این موضوع اطلاعی ندارند.

به نوشته رویترز، ریموندو با ادعای اینکه شکی وجود ندارد که اقتصاد چین در حال کندشدن است، افزود: «از آنجایی که آنها در حال تعطیل کردن شرکت‌ها هستند و در نحوه اجرای مقررات خودسرتر شده‌اند، اقتصاد [چین] کاملاً با چالش روبه‌رو شده است».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما