plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵
کد مطلب : ۳۰۲۱۰

رئیس جمهور به تهران بازگشت

سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود به پکن سفر کرد، بامداد امروز وارد تهران شد.
رئیس جمهور  به تهران بازگشت
به گزارش ایصال نیوز، رئیس جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی و برای دیدار رسمی و سفر به چین به پکن رفته بود، بامداد پنجشنبه با استقبال رسمی محمد مخبر معاون اول و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قمی معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

رئیس جمهوری ایران در این سفر سه  روزه که بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت ، با مقامات ارشد چین از جمله رییس جمهوری ، نخست وزیر و رییس کنگره خلق چین دیدار و درباره موضوعات راهبردی ، روابط دوجانبه ، تحولات منطقه ای و بین المللی گفت گو کرد.

در جریان این سفر و در حضور روسای جمهور دو کشور، علاوه بر برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالیرتبه، ۲۰ سند همکاری نیز به امضا رسید. رییس جمهوری در این سفر همچنین در برنامه‌هایی جداگانه با مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه پکن، جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین، مسئولان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین و فعالان افتصادی ایرانی مقیم چین و نیز ایرانیان مقیم این کشور دیدار و گفتگو کرد.

همچنین گفت وگوی صمیمانه با مسلمانان، اقامه نماز در مسجد تاریخی «دونگ سی» و سخنرانی در دانشگاه پکن از دیگر برنامه های وی در این سفر راهبردی بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما