plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۱۴۷۳

استقبال مردم یمن از اجرای توافق تبادل صدها اسیر یمنی

دو هفته پس از توافق از سرگیری روابط ایران و عربستان و افزایش تلاش ها برای آشتی در یمن، طبق توافق صورت‌گرفته بین "شورای ریاستی یمن" و حوثی ها، حدود 850 اسیر یمنی بین دو طرف مبادله می شوند. و دو تن از مقامات ارشد دولت مستعفی عبد منصور ربه و چند تبعه سعودی، سودانی در میان آزاد شدگان امروز هستند.
استقبال مردم یمن از اجرای توافق تبادل صدها اسیر یمنی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از العالم، با آغاز اولین مرحله از توافق آزادی اسیران یمنی، امروز جمعه 125 اسیر یمنی وارد فرودگاه بین المللی صنعا شدند که جزو اولین دسته آزاد شدگان بودند. الجزیره نیز گزارش داد که با اقدام صلیب سرخ جهانی، همزمان، از سوی مقامات صنعا نیز دهها اسیر یمنی از جمله برادر منصور عبد ربه و وزیر سابق دفاع دولت مستعفی یمن آژاد شده و به فرودگاه عدن رسیدند. 

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در صنعا دیروز پنجشنبه با اعلام دریافت پیامی از سوی صلیب سرخ، از آغاز عملیات مبادله اسرا از امروز جمعه طبق این پیام خبر داده بود.

به نوشته سایت یمنی "المسیره" عبد القادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن با انتشار توییتی اعلام کرد: پس از اعلام آمادگی همه طرف ها برای اجرای توافق صورت گرفته، کمیته بین المللی صلیب سرخ به ما اطلاع داد که اجرای این توافقنامه را از جمعه 23 رمضان 1444 برابر با 14/4/2023 میلادی آغاز خواهد کرد.

وی افزود: از خدا می خواهیم به ما در اجرای این توافق و آزادسازی همه اسرا توفیق عنایت کند.

استقبال رسمی و مردمی از اولین گروه اسرا در فرودگاه صنعا صورت گرفت و اعضای شورای عالی سیاسی، نخست وزیر، سرلشکر محمد الغمری رئیس ستاد ارتش، مقامات ارشد دولتی و رهبران نظامی و سیاسی در این استقبال حضور داشتند.

سخنگوی رسمی انصارالله یمن امروز جمعه در بیانیه‌ای گفت: هیأت‌های دو طرف پس از گفتگوهای جدی و مثبت به مذاکرات صنعا پایان دادند و بررسی سایر مسائل مهم و برجسته را به آینده موکول کردند.

محمد عبدالسلام افزود: ما از برادران خود در عمان به خاطر تلاش مسئولانه آنها برای حل مشکلات و حمایت ایشان از برقراری صلح صمیمانه تشکر می کنیم.

از سوی دیگر، کارشناسان درباره فضای مذاکرات در صنعا ابراز خوش‌‌بینی می‌کنند و تأکید دارند که ثمرات مثبت توافق ایران و عربستان سعودی در همه پرونده‌های منطقه از جمله پرونده یمن منعکس شده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما