plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۷۹۱۶

خط و نشان صنعاء برای سازمان ملل در پی افزایش حملات به «الحدیده»

عضو تیم صنعا در کمیته هماهنگی مشترک اعلام کرد، اگر سازمان ملل قادر به توقف حملات ائتلاف سعودی به «الحدیده» نیست، صنعا قادر به دفاع از خود خواهد بود.
خط و نشان صنعاء برای سازمان ملل در پی افزایش حملات به «الحدیده»
به گزارش ایصال نیوز، «محمد القادری» عضو تیم صنعا در کمیته هماهنگی مشترک اعلام کرد، آنچه در استان «الحدیده» رخ می‌دهد «جنایت جنگی» است. القادری در گفت‌وگویی با شبکه «المسیره» انصارالله یمن اعلام کرد، حملات روزانه ائتلاف سعودی به الحدیده در غرب یمن تنها نقض توافق سوئد نیست بلکه جنایت جنگی است.

وی تأکید کرد: در صورتی که سازمان ملل قدرت کنترل ائتلاف و توقف نقض توافق سوئد را ندارد صنعا قادر به دفاع از خویش است.
توافق سوئد در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ میان صنعا و دولت مستعفی یمن امضا شد؛ تا فوریه جاری ائتلاف سعودی بیش از ۲۵ هزار بار این توافق را نقش کرده است.

بر اساس این گزارش، این حملات تا کنون منجر به کشته شدن ۱۰۷۰ غیرنظامی و مجروحیت ۳۵۸۰ نفر شده که بیشتر آنها از زنان و کودکان هستند.

گفتنی است روز سه شنبه، شورای امنیت سازمان ملل تحریم تسلیحاتی علیه یمن را تمدید کرد.  ۱۳ عضو شورای امنیت به قطعنامه ای رای دادند که به موجب آن ماموریت "کمیته کارشناسی یمن" و تحریم‌های تسلیحاتی برای یکسال دیگر تمدید شد. در رای گیری عصر سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۱۳ عضو این شورا از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به عنوان سه عضو دائم رای مثبت دادند و در مقابل روسیه و چین هم نسبت به آن نظر ممتنع داشتند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما