plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۶۸۲
شهردار اصفهان در دیدار هیئت مجارستانی

از ایده های نو برای تبدیل پسماند به انرژی های پاک استقبال می‌کنيم

اصفهان مرکز گردشگری كشور محسوب می شود
شهردار اصفهان گفت: اصفهان در حوزه پسماند و تبدیل آن به انرژی وضعیت خوبی دارد، اما با این حال به دنبال ايده‌هاي نو هستيم و برهمين اساس، اين حوزه مي تواند يکي از زمينه‌هاي همکاري اصفهان و پچ باشد.
از ایده های نو برای تبدیل پسماند به انرژی های پاک استقبال می‌کنيم
به گزارش ایصال نیوز از شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار هیئت مجارستانی با بیان اينکه اصفهان داراي اوصاف متعددي است، اظهار کرد: اصفهان شهري فرهنگي، دانشگاهي، صنعتي و مهم تر از همه گردشگري است. البته شهري جهاني نيز به شمار مي‌آيد و در سه دوره نيز پايتخت ايران بوده و همين موجب شده است تا ميراث کهن در اين شهر به چشم بخورد.
وی افزود: امروزه هرکسی به ایران سفر می‌کند، به دلیل سابقه تاريخي و ميراثي اين شهر، از اصفهان نيز بازديد مي‌کند، چراکه اين شهر مرکز گردشگري كشور محسوب مي شود.
نوروزی با بیان اینکه حدود چهارهزار ایرانی در مجارستان تحصيل کرده‌ و فارغ‌التحصيل شده اند و اين گوياي روابط علمي مستحکم ميان دو کشور است، ادامه داد: اصفهان پنج دانشگاه مادر ايران را در خود جاي داده است و بيش از ۲۰۰ هزار دانشجو در اين شهر و شهرهاي اطراف به تحصيل مشغول هستند.
شهردار اصفهان با اشاره به حضور رئیس یکی از شرکت های مهم نیروگاهي پچ (يکي از شهرهاي مجارستان) که در توليد انرژي‌هاي پاک از پسماند موفق عمل كرده اند، گفت: اصفهان در حوزه پسماند و تبديل آن به انرژي پاك وضعيت خوبي دارد، اما با اين حال به دنبال ايده‌هاي نو هستيم و برهمين اساس، اين حوزه مي تواند يكي از زمينه‌هاي همكاري اصفهان و پچ باشد.
وی خاطرنشان کرد: از مجارستان همیشه خاطره‌های خوبی داشته ایم و اميدواريم اين نشست منجر به ارتباطات سازنده ميان اصفهان و مجارستان شود.
"ژولت پاوا"، شهردار پچ نیز گریزی به تاریخچه شهرش زد و گفت: پچ با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت يکي از شهرهاي بزرگ مجارستان محسوب مي شود که در جنوب کشور و در نزديکي مرزهاي کرواسي واقع شده است.  قدمت اين شهر به پيش از بنانهاده شدن امپراتوري رم و قريب به دوهزار سال پيش بازمي‌گردد.
وی با بیان اینکه حتی دانشگاه پچ هم قدمت زیادي دارد و قريب به ۶۵۰ سال از تاسيس آن مي‌گذرد، به حضور ايراني‌ها در دانشگاه هاي کشورش اشاره کرد و افزود: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از دانشجويان شهر پچ، ايراني هستند و بيشتر آنها در دانشکده‌هاي پزشکي تحصيل مي‌كنند.
پاوا که دومین حضورش در اصفهان را تجربه می‌کرد، ادامه داد: به عنوان شهردار پچ گسترش روابط میان مجارستان و شهرهای ایران را مسئوليت خطيري براي خود مي دانم.
وی اظهار امیدواری کرد که زمینه خواهرخواندگی اصفهان با يکي از شهرهاي مجارستان فراهم شود تا روابط دو کشور تعميق يابد.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما