plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۵۳۷۶
در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»

شهردار اصفهان: اصفهان در آستانه پایلوت شدن به عنوان شهر دوستدار کودک است

اصلاح ساختار شهرداری با ارزیابی تعالی سازمانی
نوروزی گفت: اصفهان در آستانه پایلوت شدن به عنوان شهر دوستدار کودک است تا به استانداردی که در مجامع بین المللي به عنوان شهر دوستدار كودك مطرح است بپيوندد و شناخته شود.
شهردار اصفهان: اصفهان در آستانه پایلوت شدن به عنوان شهر دوستدار کودک است
به گزارش ایصال نیوز، قدرت الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه دوم آبان‌ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» فرا رسیدن ايام رحلت پيامير اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع) را به شهروندان تسليت گفت و اظهار کرد: در فصل پاييز و با آغاز بارش‌هاي پاييزي، جلساتي را توسط مديريت بحران و پدافند غير عامل براي مديريت و ساماندهي روان‌آب‌هاي احتمالي تشکيل داديم و زمينه را براي همکاري بين دستگاه‌هاي داخل و دستگاه‌هاي خارج از شهرداري فراهم کرديم تا در صورت مواجه با بارش‌هاي شديد غافلگير نشويم.
وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای افزايش تاب‌آوري شهر است، زيرا شهر بايد تاب‌آور و در مقابل هر حادثه‌اي مقاوم باشد، افزود: در شهر بايد همه دستگاه‌ها و مردم همکاري کنند زيرا اگر حادثه‌اي رخ دهد با تعامل مي توان بر پيامدهاي آن غلبه کرد، البته در تلاش هستيم در تمامي عرصه‌ها که مي‌تواند تهديدهايي وجود داشته باشد شهر اصفهان تاب آور شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: به عنوان مثال با توجه به مباحث کم آبی، تغییر سیاست برای نوع فضاي سبز و استفاده از گياهان مقاوم به کم آبي، خود نوعي افزايش تاب‌آوري است.

وی تاکید کرد: طراحی نقشه‌ها و نوع ساخت‌ها باید در راستای تاب‌آوري شهر باشد تا تدابيري بينديشيم که اگر بارش‌هاي شديد اتفاق افتاد و با آبگرفتگي معابر شهر مواجه شديم، بتوانيم سريع بر مشکل غلبه کنيم.

نوروزی با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی و بروز پديده اينورژن در فصل سرد سال، گفت: به تدريج وارد شرايط سردي هوا شده‌ايم و در اين فصل به دليل وضعيتي که در آلاينده‌هاي جوي وجود دارد، با پديده اينورژن يا وارونگي دما مواجه مي شويم زيرا اصفهان يک شهر صنعتي آلاينده است و با توجه به تردد زياد وسايل نقليه اين اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه کارشناسان محیط زیست بايد اثرات سوء پديده اينورژن را براي مردم تبيين کنند، تصريح کرد: وارونگي دما خطراتي براي بيماران قلبي و افراد کهنسال به همراه دارد، از اين رو همه بايد براي كاهش آلودگي هوا به ميدان بياييم و كمتر از خودرو شخصي و بيشتر از وسايل حمل ونقل عمومي استفاده كنيم تا شرايط شهر را به سمتي ببريم كه همه حق نفس كشيدن داشته باشند.

فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل عمومی
شهردار اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی باید با يکديگر همکاري داشته باشند، اظهار کرد: مردم که اصل و محور همه امور هستند بايد با استفاده از وسايل حمل ونقل عمومي مثل مترو، اتوبوس و تاكسي بيش از پيش با شهرداري همكاري كنند تا كمتر خيابان‌هاي شهر مملو از خودروهاي تك سرنشين شود.

وی تاکید کرد: در شرایط جوی فعلی بايد بيشتر مراقب سلامت کودکان، سالمندان به ويژه بيماران قلبي و تنفسي در شهر باشيم.

نوروزی با اشاره به پایلوت بودن اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک، گفت: اصفهان در آستانه پایلوت شدن به عنوان شهر دوستدار کودک است تا به استانداردی که در مجامع بین المللي به عنوان شهر دوستدار كودك مطرح است، بپيوندد و شناخته شود.

وی افزود: با این سیاست زیرساخت‌های لازم براي شهر دوستدار کودک در اصفهان در حال آماده شدن است و اميدواريم در شهر زمينه‌اي ايجاد شود تا کودکان در آن راحت زندگي کنند، وقتي زندگي براي كودكان راحت و دسترسي آنها به امكانات راحت شود، نفس كشيدن براي آنها راحت شود بي شك تمام گروه‌هاي سني از اين نعمت بهره مند خواهند شد.

شهری امن و سالم برای کودکان رقم خواهیم زد
نوروزی با اشاره به حضور شهرداری اصفهان در نخستین اجلاس "سران شهرهای دوستدار کودک" در شهر کلن آلمان، گفت: در صدد هستیم اصفهان که از مدتها قبل به عنوان کانديداتوري شهر دوستدار كودك انتخاب شده، اين كانديداتوري قطعي، فرايند مربوطه سپري و تمام امكانات لازم در شهر پيش بيني شود تا هر كودكي وارد شهر اصفهان شد، شاهد شهري امن، سالم و آماده براي رشد و شكوفايي باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه شهر و تهیه زیرساخت‌های شهر دوستدار کودک، مذاکراتي با مسئولان شهري تعدادي از کشورها براي ارتقاي حمل ونقل عمومي انجام شد كه اميدواريم به نتيجه برسد و شاهد فضاي بهتري در حمل ونقل عمومي شهر باشيم.

اصلاح ساختار شهرداری با ارزیابی تعالی سازمانی
شهردار اصفهان با اشاره به ارزیابی تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان، تصريح کرد: شهرداري اصفهان از يکسال پيش به عنوان نخستين شهرداري در ايران داوطلب ارزيابي براي تعالي سازماني شد، زيرا برنامه‌اي که ابتدا ارائه کرديم "برنامه سنجش پذير" بود؛ اين برنامه يک اقدام بنيادي و علمي است كه بر مبناي آن اجراي هر برنامه‌اي بايد مورد ارزيابي و سنجش قرار گيرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سال گذشته داوطلب ارزیابي تعالي سازماني شده و در حال حاضر در تمام مناطق شهرداري  در حال انجام است، اظهار کرد: ارزيابي‌ها نقاط قوت و ضعف را نشان مي‌دهد و ما در صدد هستيم نقاط قوت را تقويت و نقاط ضعف را رفع و کيفي سازي کنيم تا ساختار شهرداري به مرور اصلاح و مناسب براي خدمت رساني به مردم شود.

اصلاح آسفالت مسیر حدفاصل پل فلزی تا بلوار سعدی
نوروزی با اشاره به آسفالت نامناسب مسیر حدفاصل پل فلزی تا بلوار سعدی در منطقه پنج، گفت: در این نقطه از شهر پيمانکار شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان براي تعمير و بازسازي شبکه لوله‌هاي فاضلاب و آب مجوز حفاري از شهرداري اصفهان دريافت کرده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب در بسیاری نقاط شهر برای اصلاح و بازسازی شبکه و لوله‌ها با توجه به پرت آب، حفاري‌هايي انجام مي‌دهد، به طور طبيعي براي انجام اقدامات لازم احتمال تخريب بخشي از خيابان‌ و فضاي سبز آن وجود دارد، اما پس از انجام اقدامات اصلاح مي‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه مسیر حدفاصل پل فلزی تا بلوار سعدی به طول ۷۰۰ مترمربع، به صورت بخش بخش مجوز حفاري به شرکت آب و فاضلاب ارائه شده که البته بخشي از اقدامات صورت گرفته و بايد پس از اصلاحات پيمانکار معابر را به حالت اول برگرداند و به تعهدات خود عمل کند.

وی تاکید کرد: اینکه پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرده باید بررسي شود كه چه مشكلي وجود داشته است و سريع‌تر بايد مسير اصلاح شود تا تردد شهروندان با مشكل همراه نشود.

نوروزی به مدیر منطقه پنج ماموریت داد تا در دو روز آینده با دعوت از پیمانکار حساسيت اصلاح مسير و فضاي سبز حدفاصل پل فلزي تا بلوار سعدي را اعلام کند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

مشکل پارک خودرو دانشجویان دانشکده مهاجر باید رفع شود
وی با اشاره به پارک خودرو دانشجویان دانشکده مهاجر در پیاده رو معابر بخش غربی آن، تصریح کرد: از دانشجويان و عموم شهروندان انتظار مي‌رود به اين نکته مهم توجه داشته باشند که پياده رو متعلق به عابران پياده است، اينكه در پياده‌روها خودرو پارك شود، اقدام درستي نيست و بايد تذكر داده شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: به هیچ عنوان علاقه‌‎مند نیستیم که در پیاده روهاي يک شهر توريستي موانع فيزيکي براي جلوگيري از ورود خودرو ايجاد كنيم بلكه بايد كار فرهنگي انجام داد و توجه داشته باشيم كه پياده رو جاي پارك خودرو نيست.

وی ادامه داد: مدیر منطقه پنج باید امروز به محل اعزام و سرکشی لازم را انجام دهد اگر در این نقطه از شهر آسايش و آرامش ساکنان سلب شده و پارک خودرو در پياده رو به عادت تبديل شده، و اين واقعيت موجب آزار مردم مي‌شود بايد با ايجاد موانع فيزيکي مشکل را رفع كنيم.

نوروزی از مسئولان دانشکده مهاجر درخواست کرد: زمینه‌ای فراهم کنند تا در صورت امکان با صدور کارت‌های تردد در دانشگاه این مشكل حل شود يا محل ديگري را براي پاركينگ خودروهاي دانشجويان خود تامين كنند.

اتمام آزادسازی سه راه پینارت تا پایان سال
وی با اشاره به آزادسازی سه راه پینارت و ادامه خیابان روشن شهر، گفت: آزادسازی سه راهي پينارت در اولويت فعاليت‌ها قرار دارد و بايد زودتر اجرا شود، البته تاکنون۹۰ درصد آزادسازي‌ها انجام شده است.

شهردار اصفهان اظهار کرد: وقتی تنها ۱۰ درصد آزادسازی برای اجرای یک ميدان باقي مانده باشد، يعني نياز به تعامل مردم است، البته به دليل تاخير طولاني که از سال‌هاي قبل در اين پروژه بوده و نگراني‌ها و انتظارهايي که وجود دارد، بارها از اين محل بازديد و پيگيري هايي لازم را انجام داده‌ايم.

وی تصریح کرد: برای ۱۰ درصد آزادسازی باقی مانده نياز به اعمال ماده "۹" قانون شهرداري داشتيم که اقدامات مربوطه در استانداري در حال انجام است و پس از آن به وزارت کشور ارسال مي‌شود، از اين رو مي توان گفت که اين اقدام يک پروسه ۳۰ تا ۴۵ روزه است تا از طريق مراجع ذي‌صلاح ديگر اقدامات لازم انجام شود.

نوروزی با بیان اینکه امیدواریم تا پايان امسال اين پروژه  در حدفاصل مشتاق سوم تا ميدان پينارت اجرايي شود، اظهار کرد: وقتي يک يا دو نفر از شهروندان براي آزادسازي با شهرداري تعامل نکنند و توافق صورت نگيرد، ناگزير هستيم براي رعايت حقوق ساير شهروندان و احداث پروژه از مواد قانوني استفاده کنيم.

وی با بیان اینکه سه خیابان به میدان پينارت متصل مي‌شود، افزود: خيابان‌هاي روشن شهر، ارغوانيه و مشتاق سوم منتهي به ميدان پينارت به طول مجموعا چهارکيلومتر است که فاز نخست مشتاق سوم تا ميدان پينارت با عرض ۶۰ متر است و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ايم تا عيد نوروز امسال اين بخش از پروژه به نتيجه برسد.

مشارکت همگانی برای زیبایی و نظافت شهر
شهردار اصفهان با اشاره به لزوم فرهنگسازی برای حفظ و افزایش تمیزی و نظافت شهر، گفت: بايد با فرهنگسازي که نياز به مشارکت همگاني دارد، به حفظ زيبايي و نظافت شهر اصفهان کمک کنيم.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان توجه داشته باشند که در معابر شهر آشغال نریزند نباید روزانه ۱۰۰۰ تن زباله از شهر جمع‌آوری و به بيرون از شهر انتقال داده شود، نبايد تعداد زيادي کارگر به صورت شبانه روزي در شهر مشغول نظافت باشند پس بايد از طريق صدا وسيما، مدارس و مهدهاي کودك فرهنگسازي عميقي در تمام سطوح داشته باشيم و شهر را متعلق به خودمان بدانيم و از آن پاسداري كنيم.

نوروزی اظهار کرد: شهروندان باید آگاه باشند که اصفهان شهری در حال پیوستن به شبکه‌های جهاني و يکي از شهرهاي خلاق جهان است، شهري توريستي، تاريخي و شهري دانشگاهي است که بخش زيادي از ۳۰۰ هزار دانشجوي استان اصفهان در اين شهر تحصيل و در شعاع آن چهار ميليون نفر جمعيت زندگي مي‌كنند پس همه بايد براي پاسداري از نظافت شهر تلاش كنيم.

بررسی یک پیشنهاد
وی با پیشنهاد در نظر گرفتن جعبه‌های پسماند برای خودروها، تصریح کرد: در حال حاضر در خودروها کيسه‌هايي براي پسماندها در حال استفاده است، اما در ارتباط با اختصاص جعبه هاي پسماند بايد بررسي هاي لازم انجام و در صورت نياز اقدام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: اگر در مهدهای کودک و مدارس فرهنگسازی تفکیک پسماند انجام شود، تاثیرگذاری بسيار زيادي خواهد داشت و در آينده ۱۰۰۰ تن پسماند روزانه به ۲۰۰ تن تفکيك شده در روز تبديل خواهد شد.

نورزی تاکید کرد: اگر آمار تولید زباله در شهر بالا باشد، نوعی آسیب است و بايد براي رفع آن چاره‌ انديشيد.

وی با اشاره به زمین بایر شش هزار و ۵۰۰ متری بلاتکیف در خيابان ساحل، رو به روي فرهنگسراي بهار، گفت: اين زمين در اختيار مالکان خصوصي است، در صورتي که در اختيار شهرداري بود بلافاصله حصارکشي آن انجام مي‌شد. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه حفاری برای انجام ساخت و ساز توسط مالکان در حال انجام است، گفت: مدیر منطقه بايد با دعوت از مالکان، ابراز نگراني مردم ناشي از فضاي آلوده زمين و حفاري متعدد را گوشزد و تعيين تکليف زمين انجام شود.

ساماندهی موتورسیکلت‌فروشان خیابان سروش
وی با اشاره به معضل سد معبر صنوف به ویژه میوه فروشان و موتورسیکلت‌فروشان خیابان سروش و تجاوز به حريم پياده‌روها، گفت: صنوف بايد اطمينان داشته باشند که علاقه مند به رونق کسب و کار آنها هستيم و مي خواهيم رونق اشتغال آنها مطلوب باشد، درآمد و خدمات دهي روز به روز بهتر شود، اما نبايد رونق کار آنها باعث تضييع حقوق شهروندان شود.

نوروزی با بیان اینکه پیاده رو متعلق به تمام شهروندان و یک حق شهروندي است، تصريح کرد: از تمام کسبه به ويژه ميوه فروشان انتظار مي رود به حقوق شهروندي احترام بگذارند و مقررات را رعايت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای موتورسیکلت‌فروشان خیابان سروش محلی توسط سازمان ساماندهي مشاغل شهري و فرآورده‌هاي کشاورزي در نظر گرفته شده تا ساماندهي آنها انجام شود.

شهردار اصفهان گفت: براساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف به جلوگیری از سد معبر شده است که اين اقدام نياز به همکاري با اتحاديه‌هاي مربوطه، اصناف و نيروي انتظامي دارد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان سه هزار و ۱۴۰ واحد صنفی میوه فروشي وجود دارد، اظهار کرد: بخشي از اين واحدها پروانه فعاليت ندارند، از اين رو ساماندهي مناسبي صورت نگرفته و مکان يابي آنها بر اساس نياز انجام نشده است.

نوروزی تاکید کرد: باید با تشکیل کمیته ويژه و حضور نماينده اصناف و نيروي انتظامي موضوع رفع سد معبر پيگيري شود، تعامل شهرداري و اصناف وجود داشته باشد و بازرسان هر صنفي موضوع سد معبر را پيگيري کنند تا اين دغدغه‌ شهروندان رفع شود.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایمنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما