plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۷۱۸
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد

شهردار اصفهان: برخی موفقیت شهرداری را برنمی‌تابند

اجازه تضعیف شورا را نمي‌دهيم
شهردار اصفهان گفت:برخی موفقیت شهرداری در اجرای پروژه‌های عمراني و برنامه‌هاي فرهنگي را برنمي‌تابند.
شهردار اصفهان: برخی موفقیت شهرداری را برنمی‌تابند
به گزارش ایصال نیوز از شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی که صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامي شهر اصفهان به منظور امضاي سند اقدام مشترک فعاليت‌هاي زيست محيطي بين شوراي شهر، شهرداري و اداره کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان حضور يافته بود با بيان اينکه نسل‌های حقوق بشر به سه نسل تقسیم می‌شود، اظهار کرد: نسل اول حقوق سیاسی، نسل دوم حقوق اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و نسل سوم حق محيط زيست و توسعه است.
وی با بیان اینکه امروز دنیا به نسل چهارم حقوق بشر یعني حق همبستگي رسيده است، ادامه داد: اين حق مرز نمي‌شناسد و در همه دنيا پايدار است.

حق محیط زیست بدون مرز است

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز حق محیط زیست بدون مرز شده و هر کس برای تحقق اهداف خود نمي‌تواند هر اقدامي را تعيين کند، تصريح کرد: امروز آمريکايي‌ها نمي‌توانند تکنولوژی خود را به نپال ببرند و آنجا را آلوده کنند.

 وی ادامه داد: حق محیط زیست برای همه شهروندان مسلم است، این حق را حکومت‌ها نبايد تعيين کنند بلکه بايد توسط حکومت‌ها تضمین شود.

نوروزی با بیان اینکه امضای سند اقدام مشترک محیط زيستي بين شهرداري، شواري شهر و حفاظت محيط زيست به منظور تداوم حيات در شهر اصفهان در دستور کار است، افزود: با قدم‌های استوار برای اجرای این تفاهمنامه اقدام خواهیم کرد تا حق زيستن را براي همه شهروندان فراهم کنيم.

وی ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه می‌تواند بابي براي تعامل و همکاري بهتر با محيط زيست باشد .

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم در بدو کار خود اراده کرده با گام‌هاي استوار کانون خدمت براي مردم باشد، اضافه کرد: وحدت، يكدلي و همبستگي بين شهرداري و شوراي شهر باعث موفقيت‌هایی شده که برخی آن را بر نمی‌تابند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمراني به گونه‌اي رخ مي‌نماید که برخی از این کارها راضی نیستند، اضافه کرد: شايد اگر پروژه‌ها نيمه تمام بود، پل نصف جهان را نمي‌ساختيم، سالن‌‌های اجلاس از مردگی به پویایی نمي رسيد، وضعيت فرهنگي در شهر در راستاي شور و نشاط اجتماعي حرکت نمي‌کرد، شهرسازي رونق نمي‌گرفت، رونق تولید در بخش مسکن اتفاق نمی‌افتاد، نگاه ما به شهر خورشیدی و مواردی از این دست نبود، هیچ کس از اين حرف‌ها نمی‌زد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در برخی موارد غفلت و قصوری صورت می‌گيرد که برخي به خود اجازه اظهارنظرات ناخوشايند مي‌دهند، تصریح کرد: چند روز پیش نامه ای نوشته شده بود که موجب رنجش اعضای شورای شهر شد که با برگزاري جلسات، رنجش‌ها رفع شد، از همين جا اعلام مي‌کنيم که هر گز اجازه نخواهيم داد شوراي شهر به عنوان پله دموكراسي، توسط كساني در شهرداري تضعيف شود.

وحدت شورا و شهرداری را ادامه می‌دهیم

وی با بیان اینکه شورا همیشه مقدس است و باید گرامي داشته شود، افزود: اعضاي فعلي شوراي شهر پس از ۲۰ سال با موفقيت و کسب بيشترين راي بر کرسي نشسته‌اند،
 این اعضا جز آبادی و رفاه حال شهروندان نگاه دیگری ندارند و ما نیز اهدافي جز تحقق مصوبات شورا نداشته‌ايم و نخواهيم داشت.

وی تصریح کرد: وحدت و یکپارچگی شورا و مجموعه شهرداری به گونه‌اي بوده است که موفقيت‌هاي بزرگي حاصل شده است و اجازه نمي‌دهيم کسي موفقيت‌ها را نادیده بگیرد.

نوروزی با بیان اینکه ما وحدت خود را ادامه خواهیم داد، اظهار امیداري کرد که با اين  وحدت و جمع ۱۴ نفره بتوانيم شاهد اجراي پروژه‌هاي بزرگي در شهر باشيم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر آنقدر بزرگوار هستند و آنقدر به فکر تامین حقوق شهروندان و حفظ جایگاه رفيع آن هستند  که که تاکنون به خدمت پايدار خود خللي وارد نکرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما