plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۲۰۹۲
سران اتحادیه عرب و شورای همکاری علیه ایران

صدور دو بیانیه علیه ایران و تکرار ادعاهای ضد ایرانی عربستان

عراق حاضر به محکوم کردن ایران نشد
​​​​​​​در هردو اجلاس سحرگاه امروز در مکه، پادشاه عربستان مدعی شد، ایران همواره در منطقه دست به «اقدامات مخرب» می‌زند و عدم اتخاذ موضع قاطع در مقابل «اقدامات خرابکارانه ایران» باعث شده «تا با وضعیتی که امروز شاهد آن هستیم، مواجه شویم.» او ادعا کرد عربستان درتلاش برای دور کردن سایه شوم جنگ از منطقه است و به همین دلیل همواره دست خود را برای صلح به سوی همه دراز می‌کند و جامعه جهانی باید با استفاده از تمامی ابزارها از اقدامات ایران جلوگیری کند! وی هیچ اشاره ای به کشتار مردم مظلوم یمن و موضوع فلسطین نکرد!
صدور دو بیانیه علیه ایران و تکرار ادعاهای ضد ایرانی عربستان
به گزارش ایصال نیوز، خبر برگزاری اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس سران اتحادیه عرب و حضور مقامات ارشد قطر در این دو اجلاس اضطراری در مکه در صدر خبرهای منطقه قرار دارد.
اجلاس سران و مقامات بلندپایه اتحادیه عرب در مکه مکرمه سحرگاه امروز جمعه پایان یافت. در این اجلاس که بلافاصله پس از اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد، پادشاه عربستان باز هم علیه ایران سخنان تندی بیان کرد و خواستار محکومیت اقدامات ایران در منطقه توسط اعضای شرکت کننده در اجلاس شد.
این اجلاس که بخاطر ماه مبارک رمضان، شبانه شروع و سحرگاهان امروز به پایان رسید، در نهایت با صدور یک بیانیه به کار خود پایان داد. در این بیانیه کاملا ضد ایرانی، از ایران خواسته شده  در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت نکند و به اشغال جزایر سه گانه پایان دهد!
سران و مقامات اتحادیه عرب همچنین ضمن محکوم کردن ایران در کمک به حوثی های یمن، ادعا کرده اند ایران در حوادث حمله به نفتکش ها در فجیره و تاسیسات نفتی عربستان دست داشته است.
رئیس جمهور عراق ضمن محکوم کردن هرگونه حمله به کشورهای عربی، با این بند از بیانیه اتحادیه عرب، مبنی بر محکومیت ایران مخالفت کرد. 
در این اجلاس کشورهایی همچون قطر، کویت، عمان، یمن، مصر، سودان، امارات و بحرین نیز حضور داشتند. قطر در سطح نخست وزیر و وزیر امور خارجه در این اجلاس حضور داشت. 
المیادین و العالم نیز گزارش دادند که، این بیانیه مانند بیانیه شورای همکاری خلیج فارس که ساعتی قبل از این اجلاس منتشر شد، خواستار اتحاد کشورهای عربی در برابر ادعای «مداخله‌جویی‌های ایران» شد. این بیانیه به علاوه ایران را به حمایت از «گروه‌های تروریستی» در بحرین متهم کرده و مدعی شده که موشک‌هایی که انصارالله به سمت عربستان شلیک می‌کند، ساخت ایران هستند.
بخش دیگر بیانیه پایانی نشست سران عرب، ایران را به دخالت در سوریه و بر هم زدن اتحاد در این کشور متهم می‌کند.
ایران ادعاهای مطرح شده توسط اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس را ناشی از فشار عربستان به اعضاء و تماما نادرست دانسته است. ایران همواره کشورهای منطقه را به تلاش برای احقاق حقوق مردم فلسطین و همکاری و تلاش برای حفظ امنیت و ثبات منطقه فرا خوانده است و خواستار توقف کشتار مردم مظلوم یمن است. ایران جزایر سه گانه را متعلق به ایران دانسته و همواره ادعای امارات و اتحادیه عرب را در این خصوص مردود می داند.
انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما