plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
کد مطلب : ۲۰۴۵
عربستان در تدارک دو اجلاس اضطراری همزمان در مکه مکرمه

امیر قطر به دو اجلاس فوری سران عرب در مکه مکرمه دعوت شد

برگزاری اجلاس سران شورای همکاری و اجلاس سران اتحادیه عرب در مکه
به پیشنهاد پادشاهی سعودی، قرار است در دو نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، در مکه مکرمه، درباره پیامدهای حملات پهپادها به تاسیسات نفتی پادشاهی سعودی و همچنین حمله به چهار کشتی در آب‌های فجیره امارات و موضوع ایران بحث و گفتگو شود.
امیر قطر به دو اجلاس فوری سران عرب در مکه مکرمه دعوت شد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از یورونیوز، سرانجام عربستان سعودی، امیر قطر را برای شرکت در دو نشست اضطراری که قرار است ۳۰ مه (۹ خرداد) در شهر مکه برگزار شود، دعوت کرد.
به گفته محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر، قرار است در دو نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، درباره پیامدهای حملات پهپادها به تاسیسات نفتی پادشاهی سعودی همچنین حمله به چهار کشتی در آب‌های امارات بحث و گفتگو شود.
چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی طیف گسترده‌ای از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی را علیه قطر به اجرا گذاشته‌اند. آنها دوحه را متهم کرده‌اند که از سازمان‌های تروریستیِ فعال در منطقه حمایت می‌کند و پشتیبان فعالیت‌های ایران در خاورمیانه است؛ اتهاماتی که از سوی قطر رد شده است.
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر این دعوتنامه را از سوی ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی دریافت کرده است. وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دعوتنامه از طریق رئیس شورای همکاری خلیج فارس به قطر تقدیم شده است. هنوز مشخص نیست که آیا دوحه در این نشست‌ها شرکت خواهد کرد یا خیر. 
انتهای پیام/*
۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما