plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۸۱۰۹
مدیر مرکز بیماری‌های واگیر اصفهان خبر داد

۲۰ درصد جمعیت استان اصفهان نوبت اول واکسن دریافت کردند

اعلام اولویت تزریق با وزرات بهداشت است
مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در باره آمار واکسیناسیون استان گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت اصفهان معادل پنج درصد ۲ نوبت و ۸۰۰ هزار نفر معادل ۲۰ درصد یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
۲۰ درصد جمعیت استان اصفهان نوبت اول واکسن دریافت کردند
به گزارش ایصال نیوز، رضا فدایی دیروز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بین سالمندان اصفهانی بیش از ۷۰ درصد تا کنون واکسینه شده اند و اکنون نیز برخی از مشاغل پر خطر از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل و کارکنان آموزش و پرورش که برای مهر ماه آماده می شوند، در حال واکسینه شدن هستند.

وی افزود: در استان اصفهان بر حسب آنچه از وزارت بهداشت تحویل گرفته شده، ابتدا سینوفارم سپس آسترازنکا و در نهایت اسپوتنیک روسی بیشترین تزریق را داشته است.
فدایی همچنین درباره واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا که به صورت پایلوت در اصفهان تزریق شد، بیان داشت: این واکسن هنوز به طور قابل ملاحظه در کشور تزریق نشده و یک نوبت توزیع شده و از دُز دوم خبری نیست.

وی در پاسخ به اینکه برخی از شهرستان‌ها هنوز سالمندان واکسینه نشده زیاد دارند، افزود:ما با همکاری رسانه های استانی مشغول یادآوری تزریق واکسن هستیم و حتی در برخی شبکه های اجتماعی مطالبی را بیان می کنیم، اما در نهایت انتخاب با خود مردم است.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: مردم واقف به شرایط فعلی کرونا و تبعات آن هستند ولی ما کسی را اجبار به واکسن زدن نمی‌کنیم.
فدایی در باره گروه بعدی واکسیناسیون بیان داشت: اعلام اولویت تزریق با وزرات بهداشت است و ما تابع دستورات وزارت خانه هستیم اما به نظر می رسد گروه بعدی مشاغل پر خطر و بیماران مزمن در دستور کار وزارت بهداشت است.

واکسیناسیون کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها، از ۲۱ بهمن ۹۹ با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

استان اصفهان در زمان حاضر در شرایط قرمز همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما