plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳
کد مطلب : ۱۷۵۰۹

دیدار سفیر آمریکا با وزیر دفاع عراق

سفیر آمریکا در بغداد پس از حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در سفارت آمریکا، با وزیر دفاع عراق دیدار و گفتگو کرد.
دیدار سفیر آمریکا با وزیر دفاع عراق
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرد که «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع این کشور امروز سه‌شنبه میزبان «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد بود. بنابر گزارش خبرگزاری عراق (واع)، دو طرف در این دیدار موضوعات دارای اهتمام مشترک دو کشور را بررسی کردند.

به جزئیات این دیدار اشاره‌ای نشده است اما دیدار آن‌ها پس از انتشار اخباری در رسانه‌های عراقی مبنی بر حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی واقع در سفارت آمریکا، صورت گرفت.

رسانه‌های عراقی بامداد امروز سه‌شنبه از حمله هوایی به منطقه سبز در بغداد و نزدیک ساختمان‌های آمریکایی خبر دادند.

از سوی دیگر همزمان، سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که سامانه دفاعی مستقر در مجموعه سفارت این کشور یک "تهدید هوایی" را خنثی کرده است.

این سفارت با صدور بیانیه ای امروز سه شنبه در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: "صبح امروز ششم ژوییه سامانه دفاعی مستقر در داخل مجموعه سفارت آمریکا در بغداد یک تهدید هوایی را خنثی کرد".

در این بیانیه آمده است:" همراه با متحدان عراقی مان سرگرم بررسی این موضوع هستیم و همه تدابیر مناسب و لازم را برای حفاظت از سلامت کارکنان و تأسیساتمان به کار می گیریم".

گفته می شود دو پهپاد نیز با استفاده از سامانه الکترونیکی مستقر در سفارت آمریکا سالم به کنترل درآمده و زمین نشانده شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما