plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۱۶۰۹۳
به مناسبت 29 فروردین روز ارتش

امیر خاموشی: توانایی هوانیروز ایران، هر دشمن متجاوزی را متحیر خواهد کرد

امروز ارتش از نظر آمادگی در اوج قرار دارد
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان، گفت: توانایی بالای هوانیروز ایران در صحنه نبرد، هر دشمن متجاوزی را متحیر خواهد کرد.
امیر خاموشی: توانایی هوانیروز ایران، هر دشمن متجاوزی را متحیر خواهد کرد
به گزارش ایصال نیوز، امیر سرتیپ خلبان قاسم خاموشی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در اصفهان اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا، روز گذشته در پیامی به فرمانده کل ارتش، بر ضرورت افزایش آمادگی ارتش برای انجام مأموریت ها تا سر حد نیاز تاکید کردند که بطور قطع مخاطب این پیام ارزشمند، یگان‌ها و نیروهای مختلف ارتش هستند.

وی با بیان اینکه تحقق این فرمان را با ارتقای تسلیحات، تجهیزات و آموزش‌ها دنبال می‌کنیم، افزود: پایگاه چهارم هوانیروز نیز به عنوان بخشی از ارتش مقتدر کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌ داخلی از جمله دانشگاه و صنعت، در حوزه تجهیزات و تسلیحات همواره بر ارتقای توان دفاعی تاکید دارد.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اضافه کرد: افزون بر این، در حوزه تربیت نیروی انسانی همتراز نظام اسلامی نیز می‌کوشیم تا با بهره‌گیری از ۲ عنصر تعهد و تخصص، همواره این افزایش آمادگی را در کارکنان خود تقویت کنیم و این روند را با قدرت ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پایگاه چهارم هوانیروز بر اساس دستورات و برنامه‌ سالانه خود با برگزاری آموزش‌ها و رزمایش‌های مختلف، شیوه‌ها و تاکتیک‌های نبرد را متناسب با تهدیدات و ماموریت‌های احتمالی‌ جدید تمرین می‌کند و هیچ حد توقفی هم برای توانمندسازی خود قائل نیست.

امیر خاموشی تصریح کرد: امروز مکتب دفاعی انقلاب به عنوان یادگار شهدای سال‌های دفاع مقدس از جمله شهیدان کشوری، شیرودی و وطن‌پور، عامل انگیزه و شجاعت و درس رزم و دفاع کارکنان هوانیروز است.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش گفت: ۴۸ هزار شهید، ده‌ها هزار جانباز و آزاده ارتش از جمله قریب ۲۵۰ شهید، ۶۰۰ جانباز و ۸۴ آزاده هوانیروز در جنگ تحمیلی هشت‌ساله نمادی از روحیه ایثار و فداکاری در این یگان توانمند است‌.

فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز تاکید کرد: در کنار ارتقای روحیه نبرد و رزم، خدمات مردم‌یاری و امدادی هوانیروز نیز بعد دیگری از برنامه‌های این پایگاه است که سال گذشته در حوزه مدیریت بیماری کرونا و امداد به مردم از طریق اورژانس هوایی در استان ها به ارائه خدمت پرداختیم و در برنامه سال جاری نیز بر افزایش این خدمات تاکید داریم‌.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های پایگاه چهارم هوانیروز به مناسبت روز ارتش گفت: شرکت در مراسم رژه نیروهای ارتش در اصفهان، اهدای خون توسط کارکنان این پایگاه و ادای احترام به خانواده های ارجمند شهدا و تجدید بیعت با شهدای ارتش جمهوری اسلامی از برنامه های این روز عزیز است.

وی همچنین دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس و ادای احترام به آنان و کسب تجربیاتشان را از برنامه‌های همیشگی این پایگاه برشمرد.

همچنین،  ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: امروز ارتش از نظر آمادگی در اوج قرار دارد و روز به‌ روز ارتقا پیدا می‌کند.

امیر سرتیپ ستاد محسن آذرافروز روز یکشنبه در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیام روزگذشته رهبر معظم انقلاب به فرمانده ارتش، گفت: ایشان در این پیام بر حفظ آمادگی و اجرای ماموریت در هر مکانی تاکید کردند.

وی ادامه داد: نیروی مسلح و از جمله ارتش بدون آمادگی، کارایی لازم را ندارد و از همین‌رو هر روز تجهیزات، تمرینات و آموزش‌ها و توان خود را متناسب با تهدیدات احتمالی و ماموریت‌ها به روز می‌کنیم.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری با گرامی‌داشت یاد خاطره امام راحل (ره) و ۴۸ هزار شهید ارتش اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ با نامگذاری این روز به عنوان روز ارتش دستور دادند هرساله ارتش در این روز با ساز و برگ نظامی در شهرها رژه رود.

وی ادامه داد: این رژه هر ساله در سراسر کشور از جمله در استان اصفهان در سطح شهر برگزار می‌شد، تا سال گذشته که به واسطه شیوع کرونا از طریق سلسله مراتب فرماندهی دستور داده شد مراسم رژه به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پادگان‌ها برگزار شود.

امیر آذرافروز اضافه کرد: امسال نیز وضعیت مناسبی به واسطه شیوع کرونا فرهم نبود و امسال نیز این مراسم در مرکز آموزش‌های شهید صیاد شیرازی اصفهان به صورت محدود و با نمایش بخش بسیار کوچکی از دستاوردها و تجهیزات ارتش برگزار شد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما