plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۳۶۳۴

تشدید آلودگی هوا در تهران و اصفهان

بیماران قلبی و ریوی حتماً در خانه بمانند
کیفیت هوای پایتخت امروز چهارشنبه با شاخص لحظه ای ۱۱۳ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار ، کودکان وسالمندان است. ۱۰ شهرستان استان اصفهان نیز به دلیل افزایش و انباشت آلاینده ها، امروز چهارشنبه تعطیل شد.
تشدید آلودگی هوا در تهران و اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق  در تهران، کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸:۳۰ امروز بر روی شاخص ۱۳۶ در شرایط ناسالم بود.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۴، ازن با شاخص ۱۳ ، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۷۲ و منواکسید کربن با شاخص ۲۵ بوده‌است.

بر این اساس، ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۵ ، گلبرگ منطقه ۸ و مسعودیه منطقه ۱۵ هر دو با شاخص ۹۶ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کمترین آلایندگی جزو مناطق سالم بودند.

*ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ آلوده‌ترین منطقه

همچنین ایستگاه‌های پارک سلامت منطقه ۱۷ با شاخص ۱۶۳، شهرداری منطقه ۲۱ و پارک شکوفه منطقه ۱۴ با شاخص ۱۶۰ در همین مدت از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را داشتند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده‌است.

از ابتدای امسال تاکنون از ابتدای امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۵ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۶۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ٢ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده‌است.

*هشدار قرمز و انباشت آلایندگی هوا در اصفهان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل افزایش شاخص کیفی هوا در ۲ روز اخیر و انباشت آلاینده ها ۱۰ شهرستان این استان روز چهارشنبه تعطیل است.

منصور شیشه فروش شامگاه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و هماهنگی با وزارت کشور همه دستگاههای اجرایی، نهادهای عمومی، واحدهای صنعتی و بانک های شهرستانهای اصفهان، نجف آباد، شاهین شهر، مبارکه، خمینی شهر، لنجان، فلاورجان، برخوار، کاشان و آران و بیدگل فردا تعطیل هستند.

وی ادامه داد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان این شهرستان ها در این روز خدماتی رسانی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر همه گیری کرونا و آلودگی هوا تاکید کرد و از همه شهروندان خواست نسبت به تردد در سطح شهرستان خودداری کنند.

براساس اعلام مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، میانگین کیفی هوا دیروز سه شنبه در ایستگاه‌های خیابان استانداری ۱۸۲، در میدان احمدآباد با ۱۸۴، خیابان دانشگاه با شاخص ۱۹۴،خیابان پروین با ۱۶۱ و در بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

 بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۷۷ بر مدار قرمز است و به این ترتیب دیروز سه شنبه بیست و پنجم آذرماه آلوده‌ترین روز اصفهان از آغاز سال بود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما