plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۲۴۸۴۲

کیفیت هوای تهران در وضعیت «خطرناک» و اصفهان در وضعیت قرمز است

کیفیت هوای تهران با شاخص ۳۱۹ در شرایط خطرناک قرار دارد و برای تمام گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد. شاخص کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.
کیفیت هوای تهران در وضعیت «خطرناک» و اصفهان در وضعیت قرمز است
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون با شاخص ۳۱۹ در شرایط خطرناک قرار دارد.

در همین حال، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر کیفیت هوای تهران برای تمام گروه‌های حساس ناسالم است.

ایستگاه‌های پارک رازی، پارک شکوفه، دانشگاه تهران، ژئوفیزیک، قائم و ایستگاه سلامت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی هستند.

همچنین کیفیت هوای شهرستان‌های ملارد و باقرشهر در محدوده خطرناک است و کاهش کیفیت هوا مربوط به طوفان گرد و غبار اطراف استان تهران و منشاء این آلودگی نیز داخلی است.

بنابر این گزارش، به دلیل کاهش کیفیت هوا و بروز آلودگی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخواست تشکیل جلسه کمیته اضطرار را داده است.

*تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های تهران/ بانک‌ و بورس باز است

به دنبال اعلام شرایط ناسالم هوای تهران ناشی از طوفان گرد و غبار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی امروز (دوشنبه) ادارات، مهدکودک‌ها و همه مقاطع تحصیلی و دانشگاههای تابعه وزارت علوم در استان تهران، خبر داد و درعین حال گفت که بانک‌ها و بورس باز هستند و به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اعلام کرد: با توجه به تشدید و انتشار گرد و غبار در سطح استان تهران، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند فردا (دوشنبه) تعطیل خواهد بود و امتحانات پایان ترم برخی دانشگاه‌ها نیز شامل همین تعطیلی خواهد بود. 

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم اعلام کرد که همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تهران روز دوشنبه تعطیل خواهد بود.

روابط عمومی دانشگاه شریف نیز اعلام کرد که تمامی امتحانات پایانی این دانشگاه در روز دوشنبه طبق زمان‌بندی قبلی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به استثنای شهرهای فیروزکوه و دماوند روز دوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل است اما امتحانات دانشجویان طبق برنامه زمانبندی برگزار می شود.

*شاخص کیفی هوای اصفهان یکشنبه شب بر روی عدد ۱۸۸/ ۳ ایستگاه بنفش شد

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوا سازمان محیط‌زیست، هوای کلانشهر اصفهان، در ایستگاه‌های پایش فعال در خیابان‌های احمد آباد با شاخص ۱۱۴ و سجزی با شاخص ۱۴۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

در حال حاضر وضعیت کیفیت هوای مبارکه با شاخص ۹۴ در وضعیت قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، شاهین شهر، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز دوشنبه _سیزدهم تیرماه _در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۸۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۲۴۱ در وضعیت هوای بسیار ناسالم برای عموم (بنفش) قرار دارد.

ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۹، استانداری با شاخص ۱۷۴، باهنر با شاخص ۱۷۵، جی با شاخص ۱۷۶، رودکی با شاخص ۱۸۷، فرشادی با شاخص ۱۷۲، فیض با شاخص ۱۷۶، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۷۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان غبار محلی در مناطق مرکزی از جمله شهر اصفهان تا اوایل هفته پیش رو ادامه دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم_ ایمنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما