plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۳۳۹۲
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایش‌ها است

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگزاری جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی با توجه به شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوب و کمک بزرگی به رویدادهای مشابه مجازی دیگر در کشور می‌کند.
جشنواره مجازی شیخ بهایی تجربه خوبی برای دیگر همایش‌ها است
به گزارش ایصال نیوز، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کردو اکنون بیش از ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در آن مستقر است.

جعفر قیصری رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، دیروز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برگزاری مجازی جشنواره شیخ بهایی در بیست و هشتم آبانماه، اظهارداشت: همه عملیات اجرایی این جشنواره به صورت فیلم ویدئویی و کلیپ تهیه شد و محتواهای آن هم به ویدئو تبدیل و پخش شد.


وی ادامه داد: برنامه های مختلف جشنواره در مدت ۲ روز برگزاری، به صورت استریم از چهار کانال سایت شهرک علمی و تحقیقاتی، آپارات، لنز ایرانسل و لحظه نگار پخش شد. رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مخاطبان و بینندگان این برنامه‌ها در برخی ساعت افزون بر ۵۰۰ نفر بودند و حتی از برگزاری حضوری هم بیشتر بود.

وی اضافه کرد: تاخیر ۲ ماهه در برگزاری جشنواره خوارزمی هم فرصتی برای تهیه زیرنویس زبان انگلیسی و پخش این برنامه‌ها به مسوولان ارائه کرد. قیصری با اشاره به اینکه تجربه برگزاری این جشنواره کمک بسیار خوبی به برگزاری جشنواره‌های مجازی دیگر می‌کند، خاطرنشان کرد: تصمیم داشتیم اختتامه جشنواره و اهدا جوائز به صورت مجازی برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های هفته پژوهش از طریق فضای مجازی و غیر حضوری بیان کرد: همه دستگاهها و دانشگاهها و سازمان‌های مختلف، کلیپ هایی از فناوری ها و پژوهشگران برتر خود تهیه و این کلیپ‌ها را در طول هفته برای مخاطبان و مردم پخش و تجربه پژوهشی و فناوری خود را معرفی کنند.

قیصری ادامه داد: برگزیدگان جشنواره هفته پژوهش باید توسط دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها انتخاب شوند و انتخاب نهایی به صورت مجازی انجام شود و از طریق پلتفرم و کلیپ و نمونه کار افراد برگزیده هم در روز آخر این جشنواره با تاکید بیشتر پخش شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه هزینه های برگزاری جشنواره مجازی نسبت به جشنواره عادی بسیار کمتر است افزود: رسانه‌ها هم باید فرهنگ سازی لازم را در این زمینه انجام دهند تا مخاطبان برنامه‌های مختلف جشنواره را از طریق این کانال‌ها مشاهده کنند تا محتوای پژوهش و فناوری استان و خدماتی که پژوهش و فناوری به مردم و شهروندان ارائه می دهد را معرفی کنیم.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

شهرک تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان یک مرکز علمی شناخته شده در منطقه و دنیا، تاثیر بسزایی در تعاملات بین‌المللی دارد؛ "ایرنیا بوکووا" مدیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) در سال ۹۳ از این مجموعه بازدید کرد و پس از آن در پیامی خطاب به استاندار اصفهان وقت، گفت: کارآفرینی زنان و جوانان در عرصه علم و فناوری در ایران ستودنی است که شاهد یک نمونه عالی آن در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بودم.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است. 

بیست و پنجم آذر، روز ملی پژوهش است و چهارمین هفته آذرماه به نام "هفته پژوهش و فناوری" نامگذاری شده است.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما