plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲
کد مطلب : ۱۲۹۷۴

آمریکا وزیر خارجه سابق لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد «جبران باسیل»، داماد میشل عون و وزیر خارجه سابق لبنان را در فهرست تحریم قرار داده است. جبران باسیل در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه خود گفت که از این تحریم‌ها هیچ هراسی ندارد.
آمریکا وزیر خارجه سابق لبنان را تحریم کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه، در بیانیه‌ای مدعی شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، «جبران باسیل»، رئیس «جریان ملی آزاد» و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

(باسیل همچنین داماد رئیس جمهور لبنان و وزیر امور خارجه سابق و نیز شخصیتی بانفوذ هست.)

واشنگتن بدون ارائه هیچ مستنداتی آقای باسیل را به «فساد» متهم کرده است.

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «فساد نظام‌مند در نظام سیاسی لبنان که باسیل مصداق آن بوده به از بین رفتن بنیان‌های دولتی موثر که به نفع مردم باشد کمک کرده است.»

وی مدعی شد: «این تحریم، بیشتر نشان می‌دهد که ایالات متحده از فراخوان ادامه‌دار مردم لبنان برای اصلاحات و مسئولیت‌پذیری حمایت می‌کند.»

از سوی دیگر، جبران باسیل ساعتی بعد از تحریم شدن، در توییتی به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد و نوشت: «نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده و وعیدها مرا اغوا کرده است».

باسیل در ادامه توییت خود نوشت: «به ظلم عادت کرده‌ام و از تاریخ‌مان یاد گرفته‌ام که در خاورمیانه در تقدیر ما نوشته شده است که هر روز صلیب خود را (چوبه دار) بر دوش خود حمل کنیم تا بمانیم».

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما