plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
کد مطلب : ۱۲۶۱۲

اولین واکنش مایک پمپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران

وزیر خارجه آمریکا یک روز بعد از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، کشورها یا افرادی که به فروش سلاح به ایران کمک کنند را تهدید کرد.
اولین واکنش مایک پمپئو به پایان تحریم تسلیحاتی ایران
به گزارش ایصال نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به پایان تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل، واکنش نشان داد و کشورهای فروشنده تسلیحات به ایران را تهدید کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما از اختیارات خود برای اعمال تحریم علیه هر فرد یا سازمانی که به عرضه، فروش یا انتقال سلاح از مبدأ ایران یا به مقصد این کشور کمک کنند، استفاده خواهیم کرد.»

 مایک پامپئو علاوه بر این مدعی شده صادرات سلاح‌های متعارف به ایران یا خرید سلاح از این کشور نقض قطعنامه‌های شورای امنیت به شمار می‌رود.

او مدعی شد عرضه سلاح به ایران، تنش‌ها در منطقه را تشدید و «گروه‌های تروریستی» را به سلاح‌های خطرناک‌تر مجهز خواهد کرد.

گفتنی است، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، بر مبنای دوره‌های زمانی پنج، هشت و ده ساله پس از تاریخ قبول توافق برجام و نه تایید شورای امنیت، تحولاتی ایجاد خواهد شد.

از این رو در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ که برابر با امروز ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ است، سال پنجم قبول توافق برجام محقق خواهد شد و بر همین مبنا در این تاریخ دو تحول مهم "لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران" و "لغو محدویت‌های مسافرتی برخی اشخاص حقیقی" ایران اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما