plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۱۲۶۲۷

شمار کشته های جنگ قره باغ به 729 نفر رسید

تداوم درگیری نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان
وزارت دفاع منطقه ناگورنو قره باغ اعلام کرد که شمار کشته های سربازانش به 729 نفر رسیده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از ادامه درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارتش این کشور و ارمنستان خبر داد و روسیه بر ایجاد آتش بس واقعی تاکید کرد.
شمار کشته های جنگ قره باغ به 729 نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از وزارت دفاع منطقه ناگورنو قره باغ، شمار کشته های این منطقه از آغاز درگیری با نیروهای آذربایجان در روز 27 سپتامبر 2020 به 729 نفر افزایش یافته است.

در نبردهای چند هفته گذشته تاکنون دهها خانه مسکونی این منطقه ویران، دهها هزار نفر آواره و هزاران نفر زخمی شده اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (دوشنبه) اعلام کرد که درگیری‌های نظامی میان نیروهای ارتش این کشور و ارمنستان دیروز و بامداد امروز در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه «قره باغ» ادامه داشته است.

گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اشاره به این که در حال حاضر نیروهای این کشور شرایط عملیاتی در کل جبهه را کنترل می‌کنند، نیروهای ارمنی را به حمله توپخانه‌ای از صبح امروز به برخی شهرستانهای جمهوری آذربایجان در نزدیکی خط مقدم جبهه از جمله " آقجابدی " ، " گورانبوی " ، "ترتر " و " آقدام " متهم کرد.

در همین حال، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) خواستار ایجاد مکانیسمی برای اجرای آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر لزوم توقف حملات دو طرف جمهوری آذربایجان و ارمنستان به اهداف غیرنظامی، اینگونه اقدامات را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

لاوروف تصریح کرد: «هدف قرار دادن مواضع غیرنظامیان در منطقه مورد مناقشه ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان غیرقابل قبول است». وی درباره ایجاد مکانیسم اجرای آتش‌بس گفت: «مکانیسمی برای اجرای آتش‌بس در قره باغ باید اجرا شود و ما در این راستا با ارمنستان و (جمهوری‌) آذربایجان همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/*
 
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما