plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۱۲۷۲۰

روسیه: کلیه نیروهای خارجی سریعا از قره باغ خارج شوند

رئیس ارمنی منطقه خودمختار قره باغ از پوتین درخواست کمک کرد
وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که کلیه نیروهای خارجی حاضر در قره‌باغ باید سریعا این منطقه را ترک کنند. رئیس ارمنی منطقه خودمختار قره باغ در نامه ای سرگشاده از پوتین خواست تمام تلاش خود را برای توقف درگیری قره‌باغ به کار گیرد.
روسیه: کلیه نیروهای خارجی سریعا از قره باغ خارج شوند
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه روسیه امروز(جمعه) اعلام کرد که اولیگ سیرومولوتف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در جریان دیدار با واردان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو به بررسی اوضاع قره باغ پرداخت.

در این دیدار طرفین بر ضرورت عقب نشینی و خروج نیروهای مسلحی که (با مداخله ترکیه) از خاورمیانه و شمال آفریقا وارد این منطقه شدند، تأکید کردند.

در همین حال، رئیس منطقه خودمختار قره باغ امروز(جمعه) به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نامه سرگشاده نوشت.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی عربی، «آرائیک هاروتیونیان» در این نامه از پوتین خواسته است تمام تلاش خود را برای توقف درگیری و از سرگیری روند سیاسی در منطقه مورد منازعه قره باغ به کار گیرد.

هاروتیونیان در این نامه سرگشاده که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده، به روابط قدیمی بین روسیه و آرتساخ(نام ارمنی قره باغ) اشاره کرده و از پایندی قاطع مسکو به منشورهای قانون بین المللی و اصول حل و فصل سیاسی این منازعه و سهیم بودن آن در توافقات قبلی میان طرف های ارمنی و آذربایجانی برای کاهش تنش در منطقه قدردانی کرد.

 وی در این نامه جمهوری آذربایجان را مسئول آنچه تداوم سیاست نسل کشی در حق ساکنان ارمنی قره باغ خوانده، دانسته است.

هاروتئونیان که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده، خطاب به پوتین گفته است: من از شما به عنوان شخصی که دارای اعبتار زیادی در جهان و منطقه ماست، می خواهم که برای توقف درگیری ها و از سرگیری روند سیاسی در منطقه مورد مناقشه بین آذربایجان و قره باغ هرکاری می توانید انجام دهید.

گفتنی است، ارتش جمهوری آذربایجان مدعی است در روزهای اخیر مناطق وسیعی از روستاها و مناطق مرزی را از تسلط ارمنستان خارج و آزاد کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : شفقنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما