plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۲۳۴۱

شروط سخت آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از ارمنستان خواست تا ضمن عذرخواهی، از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» عقب‌نشینی کند تا زمینه مذاکره فراهم شود.
شروط سخت آذربایجان برای مذاکره با ارمنستان
به گزارش ایصال نیوز، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در صفحه توئیتر گفت که تنها در صورت خروج نیروهای ارمنی از منطقه «قره‌باغ کوهستانی» حاضر به گفت‌و‌گو است.

او همچنین نوشت که ارمنستان باید بپذیرد که منطقه قره‌باغ جزو این کشور نیست و باید در یک جدول زمانی از این منطقه عقب‌نشینی کند و نیروهای آذربایجان دست از حمله نخواهند کشید و اجازه تجدید نیرو به ارمنستان را نخواهند داد از قره‌باغ خارج شود.

الهام علی‌اف در ادامه نوشت که برخی مسئولان اروپایی مسئول شرایط به وجود آمده هستند و دست به انتشار شایعات و دروغ در خصوص جمهوری آذربایجان می‌زنند.

او همچنین رفتار کشورهای اروپایی را در ضدیت با صلح دانست و از کشورهای مجموعه مینسک (عمدتا روسیه، آمریکا، فرانسه و اتحادیه اروپا) خواست تا بر ارمنستان فشار آورند.

او دیروز یکشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه العربیه نیز گفت: «ما در موضع تهاجم قرار داریم و هدف‌مان بازپس‌گیری اراضی خود است».

دور جدید درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد ششم مهر ماه آغاز شده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل درگیری نظامی و مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما