plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۱۲۲۸۷

هشدار مجدد روسیه و فرانسه درباره اعزام مزدوران خارجی به منطقه قره باغ

وزارت امور خارجه روسیه درباره وجود اطلاعاتی مبنی بر انتقال مزدورانی از سوریه و لیبی به منطقه مناقشه قره باغ برای شرکت در درگیری‌ها، ابراز نگرانی کرد. دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه نیز آنکارا را به دلیل آنچه «اعزام جنگجویان خارجی و مزدور از سوریه» به منطقه قره‌باغ خواند،‌ به باد انتقاد گرفت.
هشدار مجدد روسیه و فرانسه درباره اعزام مزدوران خارجی به منطقه قره باغ
به گزارش ایصال نیوز، در ادامه تنش‌های اخیر میان ارمنستان و آذربایجان در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»، دفتر دادستانی کل آذربایجان امروز گفت که از زمان آغاز دور تنش‌های میان ایروان و باکو از یکشنبه هفته جاری، ۱۶ غیرنظامی آذربایجان در حملات ارمنستان کشته شده‌اند و ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان، خبرگزاری «تاس» گزارش داد، وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور نگران اطلاعات دریافتی درباره انتقال مزدورانی از سوریه و لیبی به منطقه مناقشه قره‌باغ کوهستانی برای شرکت در درگیری‌ها است.

در این بیانیه آمده است: «طبق اطلاعات بدست آمده، مزدورانی از گروه‌های غیرقانونی مسلح، به ویژه از سوریه و لیبی، برای شرکت مستقیم در درگیری‌ نظامی به منطقه کوهستانی قره باغ منتقل می‌شوند. ما عمیقاً نگران این جریانات هستیم که قطعاً نه تنها منجر به تشدید تنش کنونی در منطقه درگیری می‌شود، بلکه تهدیدهای طولانی مدت برای امنیت همه کشورهای منطقه قفقاز بوجود خواهد آورد.»

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: «ما از رهبران کشورهای درگیر در مناقشه قره باغ می‌خواهیم تا اقدامات موثری برای جلوگیری از استفاده تروریست‌های خارجی و مزدوران در درگیری‌ها و خروج فوری آنها از این منطقه را انجام دهند.»

در خبر دیگری گزارش شده، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه، اعلام کرد که مقامات نظامی این کشور با دقت روند توسعه اوضاع در خط تماس در قره باغ، جایی که درگیری ها ادامه دارد را زیر نظر دارند و تمامی اطلاعات رسیده با دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، بعد از روسیه، دولت فرانسه نیز اعلام کرد که ترکیه در حال اعزام شبه‌نظامیان، جنگجویان خارجی و «مزدوران سوری» به منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» برای حمایت از آذربایجان است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ترکیه به اعزام مبارزان خارجی از غرب آسیا به قره‌باغ، گفت که در حال همکاری با روسیه برای رسیدن به توافق آتش‌بس بین آذربایجان و ارمنستان هستند.

بر این اساس، دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بامداد امروز (پنجشنبه) درباره تماس تلفنی ماکرون با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی او گفت: «آنها درباره اعزام مزدوران سوری توسط ترکیه به قره‌باغ کوهستانی، نگران هستند. [آنها] بر روی لزوم تلاش مشترک جهت رسیدن به آتش‌بس در چارچوب مینسک توافق کردند».

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما