plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶
کد مطلب : ۱۲۰

دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با استاندار اصفهان

در دیدار عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با دکتر عباس رضایی بر گسترش همکاری های دو طرف در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاکید شد.
دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با استاندار اصفهان
به گزارش ایصال نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با ایشان، ضمن اشاره به سوابق تاریخی و روابط دیرین فرهنگی و مذهبی دو کشور اظهارداشت: دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، ملت و دولت الجزایر قائل هستند.
استاندار اصفهان با اشاره به همکاری های خوب بین دو کشور در زمینه های مختلف، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط در همه عرصه ها تاکید کرد و افزود: این تبادلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موجبات تحکیم برادری و دوستی دو ملت را فراهم کرده است.
عباس رضایی با بیان اینکه در اصفهان زمینه ها، پتانسیل ها و زیرساخت های خوبی برای همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد، اظهارداشت: واحدهای صنعتی موجود در اصفهان در خاورمیانه (منطقه) از جایگاه خوبی برخوردار هستند.
رضایی تصریح کرد: صنایع فولادی؛ مراکز علمی و دانشگاهی، پارک های علم و مراکز رشد فناوری و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله توانمندی های بالای اصفهان است که آماده ی حضور سرمایه گذاران و تجار از سایرکشورها است و این استان می تواند مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی باشد.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر نیز در دیدار با اشاره به عمق روابط دو کشور و قرابت فرهنگی و مذهبی ایران و الجزایر، اظهارداشت: این ارتباط مستحکم ریشه در تاریخ، فرهنگ و مذهب دو کشور دارد.
عبدالحمید سی عفیف با اشاره به توانمندی های دو کشور در زمینه های مختلف، خواستار همکاری بیشتر شد و افزود: باید در راستای توسعه و گسترش روابط در تمامی زمینه ها قدم برداریم و عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی از شهرهای متناظرکشور الجزایر می تواند به توسعه و تعمیق روابط کمک نماید.
وی با بیان اینکه گفتگوی بین تمدن ها، درک نادرست از کشورها را رفع می کند؛ افزود: روابط دوستانه و برادرانه با ایران برای الجزایر اهمیت زیادی دارد و تلاش خواهیم کرد که این روابط را گسترش دهیم.
عبدالحمید سی عفیف در پایان ضمن آرزوی سعادت و کامیابی برای مردم اصفهان، این شهر موزه تاریخی ایران، خواستار استمرار فعالیت های فرهنگی، هنری بین دو کشور و برگزاری مجدد هفته فرهنگی اصفهان گردید.
گفتنی است رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس الجزایر و هیأت همراه وی شامل برخی از نمایندگان مجلس این کشور و رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران در سفر یکروزه به اصفهان از جاذبه های فرهنگی تاریخی و گردشگری این شهر بازدید و با دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما