کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با استاندار اصفهان

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان , 10 بهمن 1397 ساعت 4:46

در دیدار عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با دکتر عباس رضایی بر گسترش همکاری های دو طرف در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاکید شد.


به گزارش ایصال نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر با ایشان، ضمن اشاره به سوابق تاریخی و روابط دیرین فرهنگی و مذهبی دو کشور اظهارداشت: دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، ملت و دولت الجزایر قائل هستند.
استاندار اصفهان با اشاره به همکاری های خوب بین دو کشور در زمینه های مختلف، بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط در همه عرصه ها تاکید کرد و افزود: این تبادلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی موجبات تحکیم برادری و دوستی دو ملت را فراهم کرده است.
عباس رضایی با بیان اینکه در اصفهان زمینه ها، پتانسیل ها و زیرساخت های خوبی برای همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد، اظهارداشت: واحدهای صنعتی موجود در اصفهان در خاورمیانه (منطقه) از جایگاه خوبی برخوردار هستند.
رضایی تصریح کرد: صنایع فولادی؛ مراکز علمی و دانشگاهی، پارک های علم و مراکز رشد فناوری و زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله توانمندی های بالای اصفهان است که آماده ی حضور سرمایه گذاران و تجار از سایرکشورها است و این استان می تواند مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی باشد.
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس الجزایر نیز در دیدار با اشاره به عمق روابط دو کشور و قرابت فرهنگی و مذهبی ایران و الجزایر، اظهارداشت: این ارتباط مستحکم ریشه در تاریخ، فرهنگ و مذهب دو کشور دارد.
عبدالحمید سی عفیف با اشاره به توانمندی های دو کشور در زمینه های مختلف، خواستار همکاری بیشتر شد و افزود: باید در راستای توسعه و گسترش روابط در تمامی زمینه ها قدم برداریم و عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی از شهرهای متناظرکشور الجزایر می تواند به توسعه و تعمیق روابط کمک نماید.
وی با بیان اینکه گفتگوی بین تمدن ها، درک نادرست از کشورها را رفع می کند؛ افزود: روابط دوستانه و برادرانه با ایران برای الجزایر اهمیت زیادی دارد و تلاش خواهیم کرد که این روابط را گسترش دهیم.
عبدالحمید سی عفیف در پایان ضمن آرزوی سعادت و کامیابی برای مردم اصفهان، این شهر موزه تاریخی ایران، خواستار استمرار فعالیت های فرهنگی، هنری بین دو کشور و برگزاری مجدد هفته فرهنگی اصفهان گردید.
گفتنی است رئیس کمیسیون سیاست خارجه مجلس الجزایر و هیأت همراه وی شامل برخی از نمایندگان مجلس این کشور و رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران در سفر یکروزه به اصفهان از جاذبه های فرهنگی تاریخی و گردشگری این شهر بازدید و با دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان دیدار و گفتگو نمودند.
انتهای پیام /*


کد مطلب: 120

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/120/دیدار-رئیس-کمیسیون-سیاست-خارجی-مجلس-الجزایر-استاندار-اصفهان

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir