plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱
کد مطلب : ۱۰۶۵۱

اعتراض شدید عراق به حملات مکرر ارتش ترکیه به شمال این کشور

سخنگوی دولت عراق گفت که بغداد تاکنون دو نامه شدید اللحن در اعتراض به حملات و تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق، به سفیر این کشور تحویل داده است. جامعه بین المللی باید گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیت ارضی و سلامت مردم عراق بردارد.
اعتراض شدید عراق به حملات مکرر ارتش ترکیه به شمال این کشور
به گزارش ایصال نیوز، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیری عراق شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می‌زنند. ما در عین حال که این اقدامات را که به روابط محکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می‌زند، محکوم می‌کنیم، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه می‌زند؛ علاوه بر اینکه تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌هاست».

به گزارش سومریه نیوز، این مقام عراقی تاکید کرد: «دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز رسمی و شدید اللحن تقدیم کرد که در آن تاکید شده است که عراق برای تثبیت حق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد کرد».

سخنگوی نخست وزیر عراق، ترکیه را مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها خواند و گفت: «این حملات همچنین نقض حاکمیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی و امنیت ملت آن است».

طلال تصریح کرد:« در همین خصوص جامعه بین المللی می بایست گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت مردم خود بردارد».

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما