plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۰۲۹۰
پس از عملیات هوایی پنجه عقاب

عملیات «پنجه ببر» ارتش ترکیه در شمال عراق با حمله زمینی آغاز شد

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‎ ای از آغاز عملیات «پنجه ببر» در شمال عراق خبر داد. عملیات هوایی پنجه عقاب نیز دو روز گذشته بر علیه پ.ک.ک آغاز شده بود. دولت و پارلمان عراق و اتحادیه عرب، عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را تجاوز به اصل حاکمیت ملی عراق دانسته و آن را شدیدا محکوم کردند.
عملیات «پنجه ببر» ارتش ترکیه در شمال عراق با حمله زمینی آغاز شد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع ترکیه سه شنبه شب در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که عملیات نظامی «پنجه ببر» در منطقه «هفتانین» واقع در شمال عراق آغاز شد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای کماندو اکنون برای نابودی عناصر حزب کردستان عراق (پ ک ک) در منطقه هفتانین حضور دارند.

ترکیه روز یکشنبه گذشته نیز از آغاز عملیات نظامی هوایی«پنجه عقاب» در شمال عراق علیه حزب کردستان عراق خبر داده بود. ارتش ترکیه یکشنبه شب در چارچوب عملیات «پنجه عقاب»، مواضع عناصر پ.ک.ک را در شمال عراق، هدف حملات هوایی قرار داد.

این عملیات ترکیه در حالی آغاز می‌شود که بغداد، بار‌ها ورود نیرو‌های نظامی ترکیه به مناطق شمالی خود را مصداق نقض تمامیت ارضی عراق دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا گروه پ.ک.ک را یک گروه تروریستی قلمداد می‎کنند و در مدت بیش از 30 سال که از حملات این گروه علیه ترکیه می‌گذرد، ده‌ها هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

 گففتنی است، شروع عملیات زمینی ارتش ترکیه در حالی است که وبگاه خبری شبکه «السومریه‌»، دیروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه عراق، «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را به دنبال حملات بامداد دوشنبه این کشور به شمال عراق، احضار و مراتب اعتراض خود را به وی ابلاغ کرده است. در این اعتراض اشاره شده است که دولت عراق نقض حریم هوایی و زمینی خود را محکوم می‌کند و این اقدام را در تعارض با منشور و حقوق بین‌الملل، روابط دوستانه، اصل حسن همجواری و احترام متقابل می‌داند و از ترکیه خواسته است که عملیات‌های نظامی یک‌جانبه خود را متوقف کند.

پارلمان عراق نیز عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق را تجاوز به حاکمیت ملی و نقض آشکار قوانین و هنجارهای بین‌المللی و زیر پا گذاشتن اصول حسن همسایگی دانست.

اتحادیه عرب در بیانیه ای رسمی، حمله ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما