کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراض شدید عراق به حملات مکرر ارتش ترکیه به شمال این کشور

العالم , 15 تير 1399 ساعت 7:21

سخنگوی دولت عراق گفت که بغداد تاکنون دو نامه شدید اللحن در اعتراض به حملات و تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق، به سفیر این کشور تحویل داده است. جامعه بین المللی باید گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیت ارضی و سلامت مردم عراق بردارد.


به گزارش ایصال نیوز، «احمد ملا طلال» سخنگوی نخست وزیری عراق شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ترکیه مدتی است که دست به تجاوز مکرر به خاک عراق می‌زنند. ما در عین حال که این اقدامات را که به روابط محکم و دیرینه بین دو ملت، ضربه می‌زند، محکوم می‌کنیم، خواهان توقف فوری این حملات هستیم که به صلح منطقه‌ای ضربه می‌زند؛ علاوه بر اینکه تعرض به حاکمیت، جان و اموال عراقی‌هاست».

به گزارش سومریه نیوز، این مقام عراقی تاکید کرد: «دولت عراق به سفیر ترکیه در بغداد دو نامه اعتراض آمیز رسمی و شدید اللحن تقدیم کرد که در آن تاکید شده است که عراق برای تثبیت حق خود در مخالفت با این حملات و درخواست برای توقف آن در چارچوب قانون و منشورهای بین المللی عمل خواهد کرد».

سخنگوی نخست وزیر عراق، ترکیه را مسئول حقوقی و اخلاقی تلفات جانی و مالی عراقی‌ها خواند و گفت: «این حملات همچنین نقض حاکمیت عراق و ثبات و تمامیت ارضی و امنیت ملت آن است».

طلال تصریح کرد:« در همین خصوص جامعه بین المللی می بایست گام‌هایی را به منظور تقویت ثبات در منطقه و پشتیبانی از حق حاکمیتی عراق در حفاظت از اراضی و سلامت مردم خود بردارد».

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/*


کد مطلب: 10651

آدرس مطلب :
https://www.isalnews.ir/fa/news/10651/اعتراض-شدید-عراق-حملات-مکرر-ارتش-ترکیه-شمال-این-کشور

ایصال نیوز
  https://www.isalnews.ir