plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۱۰۵۲۰
در نشست هم‌اندیشی دبیران کل احزاب و گروه های سیاسی

جمال عرف: تقویت تحزب در ایران مورد تاکید دولت و وزارت کشور است

بحث فعالیت حزبی باید سامان یابد
معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تقویت تحزب مورد تاکید دولت و وزیر کشور است، گفت: دولت در این مدت کوتاه، این مسیر را دنبال می‌کند تا احزاب بتوانند راحت‌تر فعالیت کنند.
جمال عرف: تقویت تحزب در ایران مورد تاکید دولت و وزارت کشور است
به گزارش ایصال نیوز، «جمال عرف» روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با دبیران کل احزاب و گروه های سیاسی با گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش، او را مبدع تحزب در کشور عنوان کرد و درباره انتخاب نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، گفت: انتخابات خانه احزاب قانونی و مشروع است اما دوستان نسبت به انتخابات قبلی یعنی انتخاب نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ۱۰ اعتراض دارند که اداره کل سیاسی آن را بررسی خواهد کرد و اگر پس از بررسی مشکلی داشت تجدیدنظر خواهد شد.

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تقویت تحزب مورد تاکید دولت و وزیر کشور است، گفت: دولت در این مدت کوتاه، این مسیر را دنبال می‌کند تا احزاب بتوانند راحت‌تر فعالیت کنند.

عرف، مصالح، منافع و امنیت ملی کشور اصل مهمی برشمرد و ادامه داد: همه احزابی که در این چارچوب فعالیت می‌کنند، مورد حمایت نظام، دولت و وزارت کشور قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه نقش، جایگاه و کارکرد تحزب و ساختار تحزب کشور باید بیشتر مورد بحث قرار گیرد، اظهار کرد: در همه نظامات سیاسی، حزب، متغیر  وابسته نظام سیاسی است بنابراین روی مبانی این بحث ها باید بیشتر صحبت شود.

عرف با اشاره به دو موضوع لایحه جامع انتخابات و لایحه احزاب گفت: لایحه جامع انتخابات موضوع مهمی است؛ دولت بهمن ۹۷ لایحه جامع انتخابات را تحویل مجلس دهم داد و مجلس همزمان دنبال طرح خود بود که لایحه دولت پشت طرح قرار گرفت.  اگرچه نمایندگان وقت، بخشی از آن لایحه را در این طرح دیدند اما لایحه جامعیت خود را داشت که در نهایت در مجلس دهم به تصویب نرسیده و شنیدم رئیس کمیسیون داخلی شوراها این بحث را مطرح کرده  است.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور با تاکید بر یک کاسه کردن قوانین متعدد در حوزه انتخابات، گفت: قوانینی که در مقاطع مختلف اصلاحات خورده، باید جمع شود تا یک لایحه جامع داشته باشیم که همه افراد را ببیند و نقش احزاب را بیان کند.

وی افزود: نکته بعد قانون جامع احزاب است که محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم که دبیرکل یک حزب هم است در مجلس بنشیند و در این باره صحبت کنند. بحث فعالیت حزبی باید سامان یابد.

عرف خاطرنشان کرد: هر حزبی متناسب با ساختار و بافت نظام سیاسی آن کشور است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما