plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۱۸۴۶
در هفتۀ فرهنگی اصفهان انجام شد

اقدام ارزشمند و انقلابی شهردار اصفهان به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران

پرچم های مینیاتوری بدون پرچم ایران حال و هوای فرهنگی نداشت
بر ماست به عنوان یک ایرانیِ مسلمان، از پرچمی که یادگار خون شهیدانِ والامقامِ ماست، تا پای جان، محافظت و حراست کنیم، زینت بخشی معابر شهر با پرچم های مینیاتوری بدون پرچم ایران در هفتۀ نکوداشت اصفهان، حال و هوای فرهنگی نداشت. اقدام ارزشمند و انقلابی شهردار اصفهان در دستور به نصب، جایگزینی و تلفیق پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با پرچم‌های سنتی اصفهان اقدامی قابل تمجید و ارزشی بود.
اقدام ارزشمند و انقلابی شهردار اصفهان به رنگ پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز و به نقل از رسا، شهر زیبا، مذهبی و تاریخی اصفهان، در سال ۲۰۰۶ میلادی، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد. شهری که با زیبایی‌های دل‌انگیز و تاریخیِ خود، هر گردشگر ایرانی و خارجی را به خود جذب می‌كند.

همه ساله از سوم تا نهم اردیبهشت ماه، به همّت شهرداری کلان‌شهر اصفهان، "هفته نکوداشت اصفهان" با برنامه‌های متنوّع در سطح این شهر، برگزار می‌گردد.

امسال اما این هفته‌ی نکوداشت، با حاشیه‌ای پُر رنگ‌تر از متن آغاز شد و آن هم چیزی نبود جز غفلت در نصب پرچم رسمی جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با پرچم‌های مینیاتوری و سنتی در میادین، پل‌ها و خیابان‌های اصلیِ شهر"!



بلافاصله پس از این اقدام که در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر کلید خورد، گزارشاتِ مستند مردمی، از این کم کاری وصول شد که سامانه‌ی ۱۳۷ شهرداری اصفهان، یکی از مراکزی بود که مخاطب گزارشات مردمی بود.



علی قاسم زاده شهردار اصفهان در مصاحبه‌ی تلفنی خود، ابتدا با ردّ ادعای حذف پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران از میادین، پل‌ها و چهارراه‌های اصلی، خواستار ارسال مستندات تصویری شد و پس از دریافت این تصاویر، ضمن پذیرش این سهل انگاری از سوی مدیران شهرداری، دستور به نصب، جایگزینی و تلفیق پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با پرچم‌های سنتی اصفهان داد.



لازم است از اقدام ارزشی شهردار کلان‌شهر اصفهان، جناب آقای دکتر علی قاسم‌زاده در واکنش و تذکر به کم توجهی در نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی در سطح شهر اصفهان، تشکر شود.



روشن است که حفظ هویت اسلامی و ملی، خصوصا در محیط اجتماعی، جزء وظایف ذاتی آحاد مردم شریف ایران است و این مهم برای مسئولین، از اهمیّت بیشتری برخوردار است.

می‌دانیم که پرچم مقدّس جمهوری اسلامی متاسفانه در نا آرامی های سال قبل، هدف بی‌حُرمتی های نابخشودنی قرار گرفت و بر ماست به عنوان یک ایرانیِ مسلمان، از «پرچمی که یادگار خون شهیدانِ والامقامِ» ماست، تا پای جان، محافظت و حراست کنیم و با اقداماتِ غافلانه، پازل دشمنان را در هدف قرار دادن ارزش‌های انقلابی، تکمیل نکنیم.



گفتنی است در فرهنگ اسلامی - ایرانیِ ما، مردم شهیدپرور اصفهان، همواره از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده‌اند و مورد تکریم و احترام امامین انقلاب بوده و هستند. حضرت امام خمینی رضوان الله علیه در خصوص اهمیت اصفهان می‌فرمود: "شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان، در حدود ۳۷۰ نفر را تشییع کردند."

رهبر عزیز انقلاب اسلامی نیز بارها بر رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردم اصفهان تاکید داشتند و در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند: "حقیقتا چهره‌های شهدای برجسته‌ی اصفهان، همین حالا مثل ستاره دارند می‌درخشند. همین حالا راه انقلاب را به ما نشان می‌دهند؛ "بِالنَّجمِ هُم یَهتَدوُنَ". با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد. آن اخلاص، آن ایمان، آن صفا، آن بی‌خود شدن در مقابل هدف‌ها و ارزش‌ها؛ لذاست که این‌ها باید تجلیل بشود و بنده معتقدم که تجلیل این‌ها یکی از فرایض ماست."

خاطرنشان می‌شود، تعداد شهدای جنگ تحمیلی استان اصفهان ۲۱ هزار و ۸۰۷ نفر می‌باشد و در حقیقت این استان دارای بیشترین شهید در جنگ ایران و عراق و در ۸ سال دفاع مقدس می‌باشد./ خبرنگار: احمد قادری - ویراست مجدد گزارش: ایصال

انتهای پیام/*
۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما