plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۷۱۰۵
رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد

آزادسازی و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز حدود ۴۷۸ هزار و ۶۲۵ متر اراضی استان اصفهان

آزادسازی ۵۰ هکتار از سواحل استان اصفهان
حجت الاسلام اسدالله جعفری با اشاره به اقدامات دادگستری استان اصفهان جهت مبارزه با سودجویان در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری اراضی گفت: حفظ بافت زراعی اراضی که منجر به فراهم آمدن امکان ادامه فعالیت‌های زراعی در این اراضی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و مراکز استان شده و نتیجه این موضوع حفظ اشتغال موجود در این مناطق است.
آزادسازی و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز حدود ۴۷۸ هزار و ۶۲۵ متر اراضی استان اصفهان
به گزارش سرویس استان اصفهان ایصال نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به مساحت زمین‌های آزادسازی شده در سطح استان اصفهان بیان کرد: تعداد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰: به مساحت ۴۳۸ هزار و ۱۱۲ متر مربع بوده است. همچنین تعداد اجرای ماده ۳: به مساحت ۴۰ هزار و ۵۰۶ متر مربع و در مجموع حدود ۴۷۸ هزار و ۶۲۵ متر مربع آزاد سازی شده است.

اقدامات دادگستری اصفهان جهت مبارزه با زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان اصفهان جهت مبارزه با سودجویان در حوزه زمین خواری و تغییر کاربری اراضی گفت: اقداماتی همچون الف) اجرایی شدن سامانه پنجره واحد زمین در استان اصفهان، ب) در دستور کار قرار دادن موضوع کاداستر در تمامی جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال، ج) پیگیری مستمر موضوع مقابله با تفکیک‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در سطح استان و شهرستان ها، د) مطالبه گری و نظارت بر اجرای هر چه بیشتر موارد مشمول اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ه) نظارت بر عملکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در موارد تغییر کاربری غیر مجاز و تفکیک و ساخت و ساز غیر مجاز، و) تخصصی شدن شعب جهت رسیدگی به پرونده‌های تغییر کاربری، ز) در اولویت قرار دادن پرونده‌های تغییر کاربری در شعب اجرای احکام کیفری در دستورکار قرار گرفته است.

آزادسازی ۵۰ هکتار از سواحل استان اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به میزان سواحل آزاد شده در سطح این استان بیان کرد: حدود ۵۰ هکتار از سواحل استان که تصاحب شده بود با اقدامات صورت گرفته، آزاد سازی شد.

برکات اقداماتی که در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز انجام شده است 

وی با اشاره به برکات اقداماتی که در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی مختلف صورت می‌گیرد نیز اظهار کرد: الف) حفظ بافت زراعی اراضی که منجر به فراهم آمدن امکان ادامه فعالیت‌های زراعی در این اراضی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و مراکز استان شده و نتیجه این موضوع حفظ اشتغال موجود در این مناطق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه گفت: ب) مقابله با دلالان و سودجویان که منجر به حفظ ارزش واقعی اراضی و باغ‌ها می‌شود، ج) حفظ امنیت غذایی از طریق حفظ کاربری کشاورزی اراضی زراعی و باغ ها، د) احترام به حاکمیت قانون ه) با عنایت به اینکه در برنامه‌های بالا دستی استان موضوع گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است می‌توان از ظرفیت گردشگری روستا‌ها استفاده کرد.

به هر روی، با توجه به ورود جدی دستگاه قضا به عرصه مقابله با تغییر کاربری اراضی و مقابله با ساخت و ساز در اراضی مختلف، امیدواریم جلوی این رویه اشتباه در کل کشور گرفته شود و مردم نیز در این حوزه بیشتر از قبلیاور دستگاه قضایی باشند تا این مهم به نحو احسنت اجرایی شود.

جلوگیری از ساخت وساز غیر مجاز در اراضی مختلف و خصوصا کشاورزی، موجب پایداری امنیت انرژی برای تامین خدمات به مردم، حفظ کاربری اراضی و تامین امنیت غذایی، کمک به تولید، تامین امنیت زیست محیطی، تامین امنیت منابع آب‌های زیرزمینی، می‌شود و از همین روست که دادستان‌های سراسر کشور به این موضوع حساس شده و در راستای احقاق حقوق عامه با متخلفان در این عرصه برخورد شبانه روزی می‌کنند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما