plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۱۹۶۰۴
در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان

استاندار اصفهان: امیدواریم رئیس کل جدید دادگستری اصفهان با حرکت قوی‌تری در مسیر تحقق عدالت گام بردارد

حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان شد
استاندار اصفهان بر تسریع در روند صدور احکام در دادگستری تاکید کرد و گفت: درست است که فرایندهای رسیدگی به پرونده‌های قضائی و ورود عالمانه چاره ای جز دقت و صرف وقت نمی گذارد اما اگر ممارست و تلاش و توجه ویژه ای شود اتفاقات خوبی به دنبال دارد و روند رسیدگی به پرونده‌هایی مثل برخورد با مفاسد اقتصادی تسریع می‌شود.
استاندار اصفهان: امیدواریم رئیس کل جدید دادگستری اصفهان با حرکت قوی‌تری در مسیر تحقق عدالت گام بردارد
به گزارش ایصال نیوز، سیدرضا مرتضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان که امروز (پنجشنبه_۱۳ آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت دستگاه قضائی بر همه روشن و مبرهن است، اظهار کرد: جایگاه قاضی بسیار جایگاه خاص و پر مخاطره ای است که در جمهوری اسلامی مسیر ویژه‌ای طی کرده و جای جای کشور پر از قضات شریفی است که تمام قد پای استقرار عدالت که زینت همه حکومت‌ها است ایستاده‌اند.

وی گفت: امیدواریم رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان با حرکت منسجم تر و قوی تر در مسیر تحقق عدالت گام بردارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز سیاست‌های کشور روشن است، تصریح کرد: سیاست‌های کلی نظام می تواند در حل بحران زیست محیطی، آب و معیشت به استان کمک کند. امروز اگر در مسیر سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب تبیین می فرمایند عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مرتضوی بر تسریع در روند صدور احکام در دادگستری تاکید کرد و گفت: درست است که فرایندهای رسیدگی به پرونده‌های قضائی و ورود عالمانه چاره ای جز دقت و صرف وقت نمی گذارد، اما اگر ممارست و تلاش و توجه ویژه ای شود اتفاقات خوبی به دنبال دارد و روند رسیدگی به پرونده‌هایی مثل برخورد با مفاسد اقتصادی تسریع می‌شود.

وی همچنین خواستار تعامل و همکاری رئیس کل جدید دادگستری استان با شورای تامین و همه دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی در استان شد و افزود: حضور و ارتباط با مردم و ایجاد احساس قرابت در مردم با دستگاه قضائی موضوع مهم دیگری است که امیدوارم در دستور کار رئیس دادگستری استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آرزوی کار پرتلاش و نتیجه بخش برای رئیس کل جدید دادگستری استان اصفهان داریم.

به محیط زیست اصفهان ظلم شده است

همچنین عباس مقتدایی - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، با تاکید بر اینکه امروز هیچ کسی نیست که از اهمیت دستگاه قضا مطلع نباشد، اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها در جامعه نقش سکینه و آرامش را دارند و اگر امروز امنیت در کشور برقرار است، حاصل تلاش‌های دستگاه‌های مختلف است تا مردم طعم شیرین امنیت را حس کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان به جهت ویژگی‌های خاصی که دارد دادگستری از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اصفهان حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد، بالاترین آمار تعاون در کشور متعلق به اصفهان است، بیشترین میزان دامداری، همچنین عمده ترین بخش های مربوط به ساخت و ساز و حمل و نقل و موضوعات مهم دیگر مربوط به اصفهان است، بنابراین اگر موفق شویم نظم و انضباط و رسیدگی دادگستری اصفهان را در حد بالاتری ایجاد کنیم نتایج آن را در کشور می‌بینیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه به وضعیت محیط زیست اصفهان اشاره و تصریح کرد: محیط زیست اصفهان در شرایط بسیار سختی قرار دارد، درحالی که بخشی از ظلمی که به محیط زیست اصفهان شده باید در دادگستری رسیدگی شود، همانطور که در دوره دادستانی محمدرضا حبیبی، مشعل های مازوت سوز نیروگاه اصفهان توسط دادستان پلمب شد.

مقتدایی با بیان اینکه تعداد روزهای سالم و پاک در شهر اصفهان به اندازه ای اندک است که خجالت می‌کشیم بگوییم، گفت: مردم اصفهان در این زمینه توقعاتی نیز از دادگستری دارند و باید در جهت احقاق حقوق عامه انتظارات آنها برآورده شود.

وی با اشاره به رفت و آمد بالای مردم به ساختمان دادگستری اصفهان، گفت: این موضوع از یک جهت نشان می‌دهد مردم اعتماد ویژه به دادگستری دارند و از طرف دیگر نشان می‌دهد باید سطح رسیدگی در دادگستری را بالا ببریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصفهان شهری چند بعدی و لایه لایه و پیچیده است، اظهار امیدواری کرد که رئیس کل جدید دادگستری اصفهان بتواند همچون رئیس قبلی پیگیری های قضائی را به خوبی انجام و انتظارات مردم برآورده شود و در این زمینه مجمع نمایندگان استان نیز آماده کمک به دادگستری هستند.

در این مراسم حجت الاسلام اسدالله جعفری به عنوان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان معرفی و از خدمات محمد رضا حبیبی - رئیس کل سابق دادگستری این استان تجلیل شد.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما