plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۶۸۶۴

صدور ۲۸۰ هزار مجوز الکترونیکی در بخش کشاورزی

معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که دارندگان مجوزهای قدیمی و فاقد شناسه یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوزشان فاقد اعتبار است، تصریح کرد: بیش از ۲۸۰ هزار مجوز الکترونیکی تاکنون برای کسب و کارهای بخش کشاورزی در درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شده است.
صدور ۲۸۰ هزار مجوز الکترونیکی در بخش کشاورزی
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی این وزارتخانه با بیان این مطلب گفت: بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تمام دارندگان کسب و کار باید تا پایان سال ۱۴۰۲ مجوز الکترونیکی و همچنین شناسه‌ یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور را دریافت کنند.

الهام رضائی افزود: دارندگان مجوزهای قدیمی و فاقد شناسه یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۳ مجوزشان فاقد اعتبار است.

وی با بیان این که دارندگان مجوزهای الکترونیکی نیز برای دریافت شناسه یکتا باید به درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند، اظهار داشت: درخواست متقاضیان در کمترین زمان ممکن توسط دستگاه‌های صادر کننده مجوز، بررسی و شناسه یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور صادر می شود.                                                                                                      

رضائی تصریح کرد: بیش از ۲۸۰ هزار مجوز الکترونیکی تاکنون برای کسب و کارهای بخش کشاورزی در درگاه ملی مجوزهای کشور صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر متولی ۱۸۶ عنوان مجوز کسب و کار ثبت شده بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور، دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی و سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند.

معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از ۱۸۶ عنوان مجوز کسب و کار بخش کشاورزی تنها حدود ۷ درصد هنوز الکترونیکی نشده‌اند که پس از تصویب در هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار، این تعداد نیز تا پایان سال الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به عنوان تنها مرجع رسمی صادر کننده مجوز، صادر خواهند شد.

رضائی هدف از الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار را تسهیل در صدور مجوزها و کاهش بروکراسی عنوان کرد.

وی اذعان داشت: درگاه ملی مجوزهای کسب و کار از ۶ فروردین سال ۱۴۰۱ به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

این گزارش می‌افزاید، درگاه ملی مجوزهای کشور زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما