plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۳۵۶۵۵

حضور ۱۷ کشور در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان

۱۷ کشور جهان در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی شرکت می‌کنند.
حضور ۱۷ کشور در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، دبیر اجرایی هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویدادهای نوین فناورانه امروز در یک نشست خبری با بیان این مطلب افزود: ایران برای سومین بار، میزبانی کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان را برعهده دارد و ۱۷ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، مالزی، آمریکا، آلمان، ایتالیا، تونس، نیجریه و شیلی در آن حضور خو اهند داشت.

شهرام دادگر، تبادل‌نظر میان محققان و دانشمندان و ارایه تحقیقات علمی کشور در حوزه شیلات را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

وی افزود: در این کنگره که از سوم تا پنجم دی ماه در کرج و در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، شش سخنران ‌کلیدی از ایران، هند، پاکستان، پرو، عمان و آلمان حضور خواهند داشت.

دادگر اظهار داشت: از ۳۰۰ مقاله رسیده به این کنگره، پس از داوری، ۱۰۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۸۵ مقاله به صورت  پوستر ارایه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شش پنل علمی در هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان تصریح کرد: بیشترین مقالات با تعداد ۴۰ مورد در پنل آبزی‌پروری ارایه می‌شود.

دادگر در همین حال گفت: ایران در میان کشورهای منطقه در بسیاری از رشته‌ها مانند تولید ماهیان سردآبی مقام نخست را دارد.

بنابراین گزارش، محورهای این کنگره از جمله بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان، آبزی‌پروری و تغییرات اقلیمی، پرورش ماهی در قفس، مدیریت و سرمایه‌گذاری در منابع آبزی، روش‌های جدید توسعه و آموزش آبزیان، تغذیه و غذای آبزیان و ماهیان زینتی هستند. دولت 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما