plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کد مطلب : ۳۴۸۸۴

اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار کشور

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح به‌باغی در باغ‌های انار ایران خبر داد و گفت: اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.
اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار کشور
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم در آستانه برگزاری دومین جشنواره تولید و صادرات انار در ساوه گفت: قرار است ۲۵ هزار هکتار از باغ‌های انار ایران در یک برنامه پنج ساله اصلاح و عملیات به‌باغی در این میزان از باغ‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به این که سطح زیر کشت محصول انار در ایران حدود ۹۱ هزار هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت، سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۱۱ هزار هکتار است و ۹۵ درصد باغ‌های انار استان در شهرستان ساوه قرار دارد.

زارعی افزود: پارسال از سطح باغ‌های انار استان ۱۷۰ هزار تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌‌شود امسال ۱۰ درصد افزایش یابد.

بنابر این گزارش، ایران سومین تولیدکننده انار در جهان است و محصول انار، بومی کشور است و دیگر کشورها، انار را به اسم ایران می‌شناسند. هند با حدود سه میلیون تن تولید و چین با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رتبه‌های بالاتری در میزان تولید نسبت به ایران دارند، اما سرانه تولید در ایران با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، بیش از سایر کشورهاست و به همین دلیل رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه پایتخت انار ایران از ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در مجموعه تاریخی مسجد جامع ساوه برگزار و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما