plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۳۴۷۸۴

استان اصفهان رتبه نخست پرورش گاو هلشتاین را از آن‌ خود کرد

در جشنواره برترین‌های نژاد گاو هلشتاین ایرانی از ۷ گاو کلاس گاو شیری ۴ سال به بالا، گاو هلشتاین آقای احمدی از شرکت اصفهان کشت رتبه برتر را کسب کرد.
استان اصفهان رتبه نخست پرورش گاو هلشتاین را از آن‌ خود کرد
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز، آقای احمدی که گاو شیری او در سومین جشنواره گاو هلشتاین ایران در اصفهان، از سوی داور بین‌المللی رتبه اول را کسب کرده است، گفت: این گاو ۵ ساله از بین گاوهای گله بر اساس مشخصه‌های مناسب در خط کمر، سیستم پستانی و حجم بالای آن، دست و پای قوی و ... انتخاب و در جشنواره گاو هلشتاین در کلاس اقتصادی گاو شکم ۴ به بالا شرکت داده شد.

این کارشناس دامپروری که به مدت ۳۰ سال در زمینه پرورش گاو هلشتاین و شیری با شرکت قیام فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این‌ گاو نمونه یه گاو خوب و سالم است که به طور میانگین روزانه حدود ۶۵ کیلوگرم شیر و سالانه و در یک دوره شیرواره حدود ۱۷ تن شیر تولید می‌کند.

احمدی به عمر اقتصادی گاو هلشتاین اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم بر روی تولید بالا کار کنیم، عمر اقتصادی تولید پایین می‌آید اما به طور معمول عمر اقتصادی گاو هلشتاین ۱۰ شکم است.

به گفته وی، قدمت ورود نژاد گاو هلشتاین به کشور بالغ بر ۷۰ سال است و در حال حاضر پرورش گاو شیری، نرینه ، اصلاح نژاد و تلقیح در داخل کشور انجام می‌شود.

احمدی به چالش‌های پیش روی دامداران اشاره کرد و افزود: کمبود نهاده‌ها بزرگترین مشکل دامداران است که انتظار می‌رود نهاده‌های باکیفیت ذرت، سویا، جو و ... در اختیار آنان قرار گیرد.

گفتنی است؛ در جشنواره برترین‌های نژاد گاو هلشتاین ایرانی از ۷ گاو کلاس گاو شیری ۴ سال به بالا، گاو هلشتاین آقای احمدی از شرکت اصفهان کشت رتبه برتر را کسب کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما