plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۳۳۹۳۱

کودتاچیان نیجر به دنبال محاکمه محمد بازوم هستند

کودتاچیان نیجر بامداد دوشنبه از قصد خود برای محاکمه محمد بازوم رئیس جمهور معزول این کشور به اتهام خیانت خبر دادند.
کودتاچیان نیجر به دنبال محاکمه محمد بازوم هستند
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کودتاچیان نیجر اعلام کردند که قصد دارند بازوم رئیس جمهور معزول و نزدیکانش را به اتهام خیانت بزرگ و تضعیف امنیت داخلی و خارجی تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

«آمادو عبدالرحمن» یکی از اعضای شورای نظامی که رهبری کودتای نیجر را بر عهده داشت، گفت که حکومت نیجر تاکنون مدارک لازم برای محاکمه محمد بازوم و شرکای داخلی و خارجی وی را برای نهادهای ذیصلاح ملی و بین المللی به اتهامات مربوط به خیانت بزرگ و تضعیف امنیت داخلی و خارجی نیجر جمع آوری کرده است.

کودتاچیان همچنین گفتند که بازوم هنوز از همه وسایل ارتباطی برخوردار است و ارتش وارد اقامتگاه او نشده است.

شورای نظامی نیجر افزوده است: پزشک رئیس جمهور معزول به طور دوره‌ای وی را ویزیت می‌کند و او و اعضای خانواده‌اش هیچ نشانی از بیماری نداشتند.

حکومت نظامی نیجر تاکید کرد: باردیگر احترام خود را به قانون و تعهدات کشورمان در مورد رفتار با سران بازداشت شده رژیم سابق اعلام می‌داریم.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری با بازداشت رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده نقطه پایان گذاشتند.

نیجر با ۱.۳ میلیون کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور در منطقه غرب آفریقاست و اکثریت جمعیت ۲۴ میلیون نفری آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

نیجر هر چند یکی از فقیرترین کشورهای جهان است اما از بزرگ ‌ترین ذخایر اورانیوم نیز برخوردار است.

تا پیش از کودتا، فرانسه بخش مهمی از سنگ اورانیوم خود را از نیجر تأمین می کرد.

این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود و در این سال استقلال خود را از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما