plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۳۳۸۳۷
سازمان هواشناسی هشدار داد

وقوع رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در 6 استان کشور

هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی
سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها در 6 استان ایران هشدار داد.
وقوع رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در 6 استان کشور
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا یکشنبه ( ۱۴ تا ۱۵ مرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه درخراسان شمالی و ارتفاعات شرقی گلستان و یکشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق و ارتفاعات سمنان و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران و تهران پیش‌بینی می‌شود. 

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر، سیلاب به‌صورت محلی، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در اطراف رودخانه‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

 در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما